froesak Startet 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2009 http://www.maritim.no/product.aspx?id=1311...upkey=009002020 Er disse viftene beregnet på og kunne gå lenge om gangen eller er de bare ment for og kjøres kortere perioder av gangen, med lenge mener jeg 2-3 timer om gangen. Er det og få tak i noe så man kan regulere hastigheten trinnløst på dem?? Type turtallsregulator eller hva det heter?? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Kann ikke tro at noen selger vifter som ikke tåler kontinuelig drift. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 (redigert) nja eg vil heller sei omvendt. at det ville stått om den var beregnet for kontinuerlig bruk. men det er nå bare en vifte til noen få kroner.. prøv og kom heller tilbake med informasjon om den holdt sesongen Redigert 21.Mai.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sailor83 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 (redigert) var en tråd for et par dager siden om slik vifte, en som brukte den til frisk luft til motorrommet(eller noe slikt), tok ikke lange tiden før den tok kvelden, anbefalte da og kjøpe en av skikkelig kvalitet beregnet for kontinuerlig drift, type industriell kvalitet, hvis den skal gå kontinuerlig. men den bør jo holde en stund hvis den bare sviver et par timer om gangen, dessuten koster den ikke all verden, så er jo verdt å prøve Redigert 21.Mai.2009 av sailor83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 hei jeg vet av tidligere erfaringer men dog en helt annen vifte( brukt på biotoalett) at viften skulle gå hele tiden. jeg solgte bio toalett før i tiden og fikk en kunde på besøk som ville reklamere på en vifte. (ikke lik den på bildet men samme prinsippet)......pga at den hadde satt seg og virket ikke etter et par min fikk jeg vite at han hadde satt en vippe bryter på viften pga at han skulle spare strøm da han ikke var på hytten men etter å ha snakket med produsenten fikk jeg vite at viften skulle stå på hele tiden pga at den skulle dra vekk dritt lukta og at viss den ble slått av var det en stor fare for at den sluttet og virke pga smuss osv..... så ja...jeg vil tro at denne viften skal kunne klare å stå på hele tiden....men for å være sikker hadde jeg nok undersjøkt litt mere med selger og produsent før jeg hadde gått til annskaffelse.....uansett hvor masse den koster....for 185 kr er jo dem første 185 kr til en milion Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 en som brukte den til frisk luft til motorrommet(eller noe slikt), tok ikke lange tiden før den tok kvelden, anbefalte da og kjøpe en av skikkelig kvalitet beregnet for kontinuerlig drift, Yours truly. Riktignok sentrifugalvifte og ikke aksial. To stk. tok kvelden på kort tid. Kjøpte ei ITT vifte med medfølgende delekatalog. Perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 har en slik vifte for utlufting av motorrom som sitter i båten for 5 sommer på rad nå. Kjører den stort sett alltid når motor går, og en stund etter jeg har stoppet. Dvs. at den nå tilsammen har gått mellom 1000 og 1500 timer. Avgir muligens litt mer lyd nå enn når den var ny, ellers helt problemfri. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.