simon-v-max Startet 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2009 Hei, jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan jeg skal gjøre service (oljing og smøring) på min Yamaha V-Max 9.9 hk motor. Motoren er 2 år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 olje på motoren trenger du ikke ettersom det er en totakter. Så jeg ville smurt over bevegelige deler, renset forgasser med forgasserrens e.l og skiftet olje på undervannshuset. I tillegg hadde jeg nok kjørt motoren noen minutter i ferskvann (tønne el) for å få renset ut salt av kjølevannsystemet. Sitér dette innlegget Link to post
simon-v-max Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 ok, takk for det. Er det skikkelig krise hvis jeg ikke kjører den i ferskvann? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 ferskvannskjøring bør gjøres når man tar opp motoren om høsten. Krise eller ikke vet jeg ikke - men det hindrer jo en hel del korrosjon. salt er ikke så kjekt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.