Rollerburger Startet 21.Mai.2009 Del på Facebook Startet 21.Mai.2009 Jeg er fersking i "gamet" og skal skifte en anode på trebåten, ledningen forsvant forrige sesong.... Hva slags ledning (leder ) skal jeg benytte? Har lest noe om at man skal benytte kobber?, men hvilken dimensjon skal den ha? Må man ha kabelsko i kobber også da? Og tilslutt hvor skaffer man slike ledninger? Håper noen kan hjelpe meg her :) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Det var visst ingen som turte svare på denne! Med fare for å bli så mener jeg at det kommer an på hvor anoden sitter og hvor ledningen skal gå til / tilkobles. Antatt at denne anoden sitter under vannlinja (hvor ellers?) så er en kobberleder svært utsatt for påkjenninger og korrosjon, og må erfaringsmessig byttes ofte uansett hva slags ledning du bruker. Bruk en 2,5 qmm vanlig enleder og klem på kabelsko. Det holder en stund. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Det man vel pleier å bruke er en enkel leder på 4-5mm diameter. Får du tak i en en slik, har du noe som holder lenge... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Christensen Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Hvis det skal brukes kobberleder, så må vel kobber-patentbånd også være enkelt, slipper jo kabelsko også! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
killmeister Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 pokker... kobber patentbånd er jo gennialt!!!!!! hvorfor har jeg aldri tenkt den tanken??????????????????????????????????? Lærer noe nytt vær dag... takker! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.