Oblivious Startet 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2009 Som topic sier, kan noen tipse meg om riktig propellstørrelse til min båt? Drevet er volvo 290 SP, og tror utvekslingen er 1:1,95 Får i dag kun 3400 omdreininger og 25knop. Aner desverre ikke propellstørrelsen som står på i dag da jeg ikke fant noen merking før uttak. Takker Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 skal det være mulig å gi svar på det her MÅ du først og fremst vite utveksling og hvilken propell du har fra før. og gjerne om du har 150 elr 200 hk mht hva som er realistisk fart. Sitér dette innlegget Link to post
Oblivious Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Motoren er 200hk, og er 99% sikker på at drevet har utveksling 1:1,95. Men fant ingen merking på propellen som står på i dag. Tenkte kanskje noen hadde erfaring fra tilsvarende båt/motor/drev... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 (redigert) merkingen står antagelig i enden av propellen. altså dekket av den kjeglen med låsesplint. 1.95:1 høres meget tvilsomt ut. det bruker vær langt høgere enn det på så store motorer. Redigert 22.Mai.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.