Guest fino Startet 3.Juni.2004 Del på Facebook Startet 3.Juni.2004 Kjenner du denne båten ? Det sies at det er 79 modell, typeskit/CE merking mangler. Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 3.Juni.2004 Del på Facebook Svart 3.Juni.2004 Mener at det er noe vi kalte for Hurricane, de leide ut former til denne båten hos hammerverket / aspelin stormbull i stavanger på 70 tallet. De hadde kompkette former til skrog og overbygg samt alle luker / detaljer osv. Derfor er det/ var det ganske mange av disse som ble vellykkede selvbygg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest fino Svart 19.Juni.2004 Del på Facebook Svart 19.Juni.2004 Det kan ikke være en Vira ? Sitér dette innlegget Link to post
Vinylester Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 En kamerat av meg har en slik en med samme skrog mwn litt annerledes overbygg,men han påstår at det er en hurricane 17,5 fot. Sitér dette innlegget Link to post
sas Svart 7.November.2004 Del på Facebook Svart 7.November.2004 Dette er en 17 fot Vira. Bygde en maken en i 1979. Sitér dette innlegget Link to post
Al Bubba Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Helt riktig jeg har en 82 mod. med 90 hk på Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Nehei det e ein Hurrycane 520, har hatt ein sjøl, bygget ved stav. tekn. fag skole min er solgthuryycane 520 Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Al Bubba Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Isåfall er det samme byggesettet med to forskjellige navn....Det er ikke helt umulig.....Men jeg har jo tilogmed snakket med han som har laget båten, og han burde jo vite navnet eller?:) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Synes det ligner en Shetland jeg. Se link fra finn.no http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sodne Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Den båten eg linka te har eg og snakka med han som støpte den, men det er ikkje unormalt at former selges og at dei ulike eierene bruker forskjellig navn. Båten var iallefall grei den, lett å få i plan, og ett lite kryp inn. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Marulf Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Har også en slik båt. HAr sett mange navn på dem, Vira, Vera, Hurrycane Skibsplast, Rana etc. En god båt er det iallefall, og en utrolig god sjøbåt med dyp V-bunn. Min er utrustet med 115hk og går som bare det. HAr gjort en solid opppussingsjobb med den, men resultatet ble bra. Eneste er at jeg kunne trenge en ny kalesje. Noen som har en? Legger ved bilder av før under og etter oppussing. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 (redigert) nix og nei! dette er originalt en svensk 70-tals klassiker ritad av Pelle Pettersson på slutten av -60 tallet. fabrikat Crescent ! denne modellen kalles 53 cabin. finnes både med innom og utombords. flere typer overbygg- daycruiser og cabinbåt. 54 er og en avart av samme skrog. grunnen til at der er så mange andre rare navn er halvfabrikata og kopiformer. da finnes det på navn som folk kjenner som et salgstrick. "fjord" fenomenet som eg kaller det. alle båter som man ikkje veit ka er blir merkelig nok til en Fjord på Finn... Redigert 5.September.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hawken Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Da vil jeg anbefale å kalle den for Fjord 17,5 Weekender når du skal selge Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 2.Desember.2008 Del på Facebook Svart 2.Desember.2008 Da har jeg solgt min Vira, Skibsplast, Hurrycane, crescent eller hva det nå er. En god båt som jeg her vert fornøyd med i mange år. Kjøperen var veldig begeistret for båten, og jeg håper han får like mye glede av den som jeg har hatt. Byttet den nå ut til fordel for en IBIZA 20 Touring. Gleder meg til våren..... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 2.Desember.2008 Del på Facebook Svart 2.Desember.2008 Synes det ligner en Shetland jeg. Se link fra finn.no http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Shetland er det IKKE. Det har jeg nemlig hatt selv. Hvor mange fot er den? Shetland'en jeg hadde het 570. (19 fot) Det fins en som heter Shetland Family på 18 fot også. Men som sagt....Shetland er det IKKE Sitér dette innlegget Link to post
crazymm Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 (redigert) Har nettopp kjøpt en slik, helt lik den som er avbildet lenger opp her med blå stripe. Min ble kalt acquaviva av selger. Men tror jeg døper min om til hurricane 17 siden det høres mye tøffere ut Min trenger mye arbeid men blir brukt ut sommeren også pusset opp til vinteren. Føles som en veldig fin og stabil båt til å være såpass liten og gammel. Planer utrolig lett og får 29knop på den nå med 85hk yamaha på hekken men regner med jeg bikker over 30knop når jeg får rett propel. Redigert 22.Juli.2015 av crazymm (see edit history) Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
snekko880 Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Jeg hadde en slik engang, den het Hurricane 17,5 den var bestykket med en Mercury 90hk rekkesekser... gikk forbi alt utenom bensinstasjoner God sjøbåt, lettplanende og stabil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.