husøy Startet 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2009 (redigert) Hei, Jeg har køpt en Scand Nautic 2001 modell. Båten ligger skjevt i vannet, og heller mot styrbord side. Er det noen som vet hva dette kan komme av, er det et kjent problem på Scand Nautic, Og hvordan evt løse det ? Takknemmelig for help. Redigert 21.Mai.2009 av husøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Kjenner ikke båten i detalj. Men kan det være så enkelt som at noen tanker er fulle og andre tomme. Selv har jeg dieseltank på bb side og vanntank på sb side. Er den ene full og den andre tom, så virker det inn på hvordan båten ligger i sjøen. Og hva med septiktanken. Hvor ligger den, og hvor mye er det i den. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Om du har to diesel tanker, kan det være mer diesel i den ene tanken. Sjekk om tankene har hver sin stengekran, sjekk så om begge er åpne. Dette hadde jeg både på en Scand 25 Classic, og en Scand Baltic. Regner med at det er det på Nautic`en også. Ellers er det rett og slett mer vekt på den ene siden av båten din, være seg batterier, anker o.l. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Mitt tips er at du har lite diesel på tanken og septiken er tom. Mulig det er vann på ferskvannstanken? Diesel/ septik er på babord side og vanntank på styrbord. Jeg har en 2003- modell Scand Nautic, den har nå full dieseltank og noe ferskvann, da ligger den helt rett i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.