kbhalleland Startet 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2009 Hei Tok vårpussen på Viksunden min over helgen, men har en del spørsmål. 1) Løsnet på en av mutterene til boltene som hoder hylsa. Mutteren var gjennomkorrodert og brakk. Fikk gjenget opp den innerste delen av bolten og satt på en ny mutter. Men den satt ikke så veldig godt på. Hadde avtalt å sette ut båten i dag, så klinte på med bunnstoff. Vet dere beste tenkikk for å bytte disse boltene ? Noen som har gjort det. Åpnet opp under dørk i akterkabin og har tilgang på boltene der . Men for å kunne få tilgang til de to nederste må akslingen ut. 2) Er det noen som kan beskrive en fremgangsmåte for ford sabb 68 hk for hvordan demontere cutlass lager, hylse aksling og ta dette ut. 3) Da jeg skulle starte båten min etter å ha ligget på land noen dager. Kvælte den seg på tomgang til å begynne med. Noen som har erfart lignendes, eller tror de vet hvorfor det skjedde. har vært helt fin tideligere når ligget på vannet. Mvh Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Velkommen til forumet. Snakket med en i går som hadde byttet hylse og skrudd på disse boltene. Han hadde klart det uten å åpne dørken i akterkabinen, med x antall forlengere, og festet den nye bolten i pipa før han satte inn. Det tok sin tid naturligvis. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Hei! Du må vel uansett ha ut propellakslingen hvis du skal bytte cutlesslageret? Å ta ut akslingen er jo ikke så kjempestor jobb, og dessuten får du da sjansen til å undersøke pakkboksen og eventuelle simmerringer i denne, samt sjekke opprettingen av motoren i forhold til gearflensen på akslingen. Her er finner du litt informasjon om noen lignende problemstillinger. Lykke til med jobben! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.