Sjømann-22 Startet 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2009 Heisann. Har en Farymann R30 i min Sjømann-22. Den er rusten og fæl og hadde litt problemer med den i fjor. Lurer på om det er lønnsomt å overhale eller er det bedre og billigere med byttemotor (brukt)? Vil ikke bruke mer enn 10.000 på motor, men ser at det er vanskelig å finne en komplett brukt motor til den prisen.. Er det da bedre å bruke 10.000 i deler å overhale? Mvh Sjømann-22 Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Kan legge til at dette er en sjøvannskjølt motor.. Hvordan er det å bygge om til ferskvannkjøling? Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Om det lønner seg er vel avhengig av deleprisene. Jeg hadde en Farymann i min båt, men til den den var det kun mulig å skaffe pakninger. Dermed så skrinla det prosjektet seg selv. Mange år med saltvannskjøling setter sine spor og det vil normalt ikke være lønnsomt. Det kan være lurt å sjekke deletilgangen først. Det er Reinhard i Kristiansand som har deler til disse. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Da har jeg sendt en mail til Reinhard, så jeg får se hvilke deler han kan skaffe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.