woodss Startet 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2009 Hei! Jeg skal hjelpe kameraten min med å finne en båt til han. Vi har tittet en del på With 320 rider. Har dere noen erfaringer med denne båten? Annonse : http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17283807 Det følger med en tohatsu 9,9hk 2003 modell, grei motor ? (+- ?) Kameraten min skulle få båt+ motor for 27000,- ( uten henger) Bra pris ? Kom gjerne med forslag til andre båter, til rundt 20000-30000kr. Gjerne annonse. På forhånd, takk! Mvh Mathias Sitér dette innlegget Link to post
blanke måne Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Hei With er en kjempe båt, god i sjøen og tåler fint litt større motor også. Hadde mye gøy med en sånn tidligere, med 25 hk. Men da het de With 320 Drommedille. Syns prisen er litt stiv for en liten jolle, men den ser veldig fin ut da Motoren er helt grei den ikke den beste i klassen men langt i fra den værste. Men skal du legge ut så mye peng, kan jo Skipsplast sin 14 foter være noe. ( her går det jo ann å putte inn høytalere, 12 toms sub osv.....) http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17028147 Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Jeg kan anbefalte Draco 17, fantastisk ungdomsbåt med gode sjøegenskaper. Vil dog bruke noe mer bensin enn en 9.9, men på den annen side kan denn både dra vannski og ring. Og kameratflokken kan være med og spleise... Med så gammel båt kan det være en fordel å kunne skru litt selv Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 blanke måne skrev: Men skal du legge ut så mye peng, kan jo Skipsplast sin 14 foter være noe. ( her går det jo ann å putte inn høytalere, 12 toms sub osv.....)http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17028147 Synes denne så veldig fin ut til en god pris. Men alderen på motoren stemmer nok ikke. Ut i fra dekoren på motordekselet tipper jeg rundt 82 modell? Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 hei! Jeg har with 320 rider og kan anbefale den videre - de pleier å ligge på rundt 30 K brukt da de nykoster 32K pluss motor Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Espen C Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Istedet for en With 320 ville jeg heller valgt en GH 11 som går mye bedre i vannet pga en bra v bunn og er stødig å bra, Gh 11 mener nå jeg er den beste båten på denne størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 with 320 er en kjempe båt .. hadde selv en slik for mange år siden .. med 15hk kjørte jeg både vannski og vannbrett.. gh11 er tyngre og krever større motor for å få litt fart.. og når du har lært deg hvordan den skal kjøres i litt sjø .. så kan jeg garantere at du er tørrere i en with enn gh11 har kjørt både 320 og gh11 deluxe Sitér dette innlegget Link to post
Silverado Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Kan virkelig anbefale Skibsplast 14 Sportsman har hatt min i 4 år med en 40 Suzuki og er kjempegodt fornøyd. Går meget godt med 2-3 personer ombord men begynner å slite litt med 4-5. Er stødig og grei. Såpass lett at det går veldig greit å ta den av og på henger alene. Den i annonsen ser jo veldig fin ut og prisen er sikkert helt grei for denne båten. Som Ynroenn nevner så er nok motoren eldre enn oppgitt, første halvdel av 80-tallet hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Spennande kva valget lanfer på. Den skibsplasten såg ut som mykje båt for pengane. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Enig, fikk neste lyst på denne båten selv som en båt nr. 2. Veldig klassisk og pen liten daycruiser. Det at selger har oppgitt feil alder på motor kan jo også være grunn til å prute:) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 ynroenn skrev: Synes denne så veldig fin ut til en god pris. Men alderen på motoren stemmer nok ikke. Ut i fra dekoren på motordekselet tipper jeg rundt 82 modell? Mener de brukte den dekoren 79 eller 80-83. Men båten ser faktisk nyere ut enn 75 som den er oppgitt til, med den dekoren så vil jeg tippe den er samme årsmodell som motoren. Skibsplastene bygd midt på 70-tallet var vel som oftest knall røde eller blågrønne..? Har en sommer i Skibsplast 14, morsom båt ja, men det jeg husker best er at det slo mer enn godt var i motsjø. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17350308 hva med å prute litt på denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Silverado Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 ivar skrev: Har en sommer i Skibsplast 14, morsom båt ja, men det jeg husker best er at det slo mer enn godt var i motsjø. Hadde også en sommer der det slo mer enn godt var.... Men etter litt fintenking ble det til å lage egenkonstruerte trimflaps som gav mer løft bak sånn at båten traff sjøen mer vannrett. Slagene i motsjø ble ikke helt borte, men den slår ikke på "stille" sjø lenger og slår minimalt med litt last foran. Ikke noe verre enn andre tilsvarende båter. Min er fra ca 1973 og er rød. Kunne også leveres i turkis. Tror den hvite kom rundt 1982. Skibsplast Sportsman 14 Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Vis han er som ungdommer flest han kompisen din så er det nok lite sannsynlig med sånne båter, selv om de er gode båter de og. Men vi litt yngre vil som oftest ha litt fart og moro. Jaja man kan vel godt ha det i Skibsplasten og Draco'n og , men 40 hk ?? (For en som sannsynligvis er under 16 og ikke har tatt prøven) Jeg tror ikke det blir like mye fart og moro med de båtene vis man setter 9.9 hk på dem? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Draco byneset Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 har en joda 3300 som skal selges for 30000 med en 18hk mercury, nylakert i år, med stereo åg mye annet :P Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Silverado skrev On 24.5.2009 at 19.43: Hadde også en sommer der det slo mer enn godt var.... Men etter litt fintenking ble det til å lage egenkonstruerte trimflaps som gav mer løft bak sånn at båten traff sjøen mer vannrett. Slagene i motsjø ble ikke helt borte, men den slår ikke på "stille" sjø lenger og slår minimalt med litt last foran. Ikke noe verre enn andre tilsvarende båter. Min er fra ca 1973 og er rød. Kunne også leveres i turkis. Tror den hvite kom rundt 1982. Skibsplast Sportsman 14 Ser du har laget egne trimflaps ! tenkte å lage noe sånt på min båt, siden den er baktung og slår veldig selv om det er ``flatt hav`` ! Hvordan lagde du dine ? Har du evt. bilder eller no sånt ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 bilo, sjekk ut "smart tabs" Har kjøpt men ikke fått montert enda, blir spennende å se hvordan de funker Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bilo3 Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Har sett på smarttabs, men har litt lyst til å lage selv, bare for å prøve Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 med litt stålplater, hengsler og to strekkfisker, så skulle du komme langt... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bilo3 Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Har noen aluminiumsplater som jeg tenkte å prøve. Ca 4 mm tykke. Blir sikkert bra Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 Hadde gått for en With eller en liten RIB. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.