Jump to content

valg av førstegangsbåt, ungdomsbåt

woodss

Recommended Posts

Hei! Jeg skal hjelpe kameraten min med å finne en båt til han. Vi har tittet en del på With 320 rider. Har dere noen erfaringer med denne båten?

Annonse : http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17283807

Det følger med en tohatsu 9,9hk 2003 modell, grei motor ? (+- ?)

Kameraten min skulle få båt+ motor for 27000,- ( uten henger)

Bra pris ?

Kom gjerne med forslag til andre båter, til rundt 20000-30000kr. Gjerne annonse.

På forhånd, takk!

Mvh Mathias

Hei

With er en kjempe båt, god i sjøen og tåler fint litt større motor også. Hadde mye gøy med en sånn tidligere, med 25 hk. Men da het de With 320 Drommedille. Syns prisen er litt stiv for en liten jolle, men den ser veldig fin ut da :smiley:

Motoren er helt grei den ikke den beste i klassen men langt i fra den værste.

Men skal du legge ut så mye peng, kan jo Skipsplast sin 14 foter være noe. ( her går det jo ann å putte inn høytalere, 12 toms sub osv.....)

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17028147

with 320 er en kjempe båt .. hadde selv en slik for mange år siden .. med 15hk kjørte jeg både vannski og vannbrett..

gh11 er tyngre og krever større motor for å få litt fart..

og når du har lært deg hvordan den skal kjøres i litt sjø .. så kan jeg garantere at du er tørrere i en with enn gh11

har kjørt både 320 og gh11 deluxe

Kan virkelig anbefale Skibsplast 14 Sportsman har hatt min i 4 år med en 40 Suzuki og er kjempegodt fornøyd. Går meget godt med 2-3 personer ombord men begynner å slite litt med 4-5. Er stødig og grei. Såpass lett at det går veldig greit å ta den av og på henger alene. Den i annonsen ser jo veldig fin ut og prisen er sikkert helt grei for denne båten. Som Ynroenn nevner så er nok motoren eldre enn oppgitt, første halvdel av 80-tallet hvertfall.

Synes denne så veldig fin ut til en god pris. Men alderen på motoren stemmer nok ikke. Ut i fra dekoren på motordekselet tipper jeg rundt 82 modell?

Mener de brukte den dekoren 79 eller 80-83.

Men båten ser faktisk nyere ut enn 75 som den er oppgitt til, med den dekoren så vil jeg tippe den er samme årsmodell som motoren.

Skibsplastene bygd midt på 70-tallet var vel som oftest knall røde eller blågrønne..?

Har en sommer i Skibsplast 14, morsom båt ja, men det jeg husker best er at det slo mer enn godt var i motsjø.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har en sommer i Skibsplast 14, morsom båt ja, men det jeg husker best er at det slo mer enn godt var i motsjø.

Hadde også en sommer der det slo mer enn godt var.... Men etter litt fintenking ble det til å lage egenkonstruerte trimflaps som gav mer løft bak sånn at båten traff sjøen mer vannrett. Slagene i motsjø ble ikke helt borte, men den slår ikke på "stille" sjø lenger og slår minimalt med litt last foran. Ikke noe verre enn andre tilsvarende båter. Min er fra ca 1973 og er rød. Kunne også leveres i turkis. Tror den hvite kom rundt 1982.

Vis han er som ungdommer flest han kompisen din så er det nok lite sannsynlig med sånne båter, selv om de er gode båter de og.

Men vi litt yngre vil som oftest ha litt fart og moro.

Jaja man kan vel godt ha det i Skibsplasten og Draco'n og , men 40 hk ?? (For en som sannsynligvis er under 16 og ikke har tatt prøven)

Jeg tror ikke det blir like mye fart og moro med de båtene vis man setter 9.9 hk på dem?

• 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Hadde også en sommer der det slo mer enn godt var.... Men etter litt fintenking ble det til å lage egenkonstruerte trimflaps som gav mer løft bak sånn at båten traff sjøen mer vannrett. Slagene i motsjø ble ikke helt borte, men den slår ikke på "stille" sjø lenger og slår minimalt med litt last foran. Ikke noe verre enn andre tilsvarende båter. Min er fra ca 1973 og er rød. Kunne også leveres i turkis. Tror den hvite kom rundt 1982.

Ser du har laget egne trimflaps ! tenkte å lage noe sånt på min båt, siden den er baktung og slår veldig selv om det er ``flatt hav`` ! Hvordan lagde du dine ? Har du evt. bilder eller no sånt ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...