Jump to content

ultimate Ungdomsbåt


Vengsøyværing

Recommended Posts

er jo original gelcoat på den, og sånn jeg ser det ser den rimelig fin ut. ville ikke malt den da jeg er ganske sikker på at verdien synker hvis du ikke får det gjort av fagfolk. er jo en gammel motor så 35000 synes jeg var litt i overkant. hvis du ikke skal sjøsette før mai neste år synes jeg du bør vente litt med å kjøpe, det kommer sikkert fler og rimeligere utover høsten. tror jeg skal selge min etter sommeren, men den er vel litt i overkant for en 15 åring? (musling 430/75yam)

PS: powertrim er fine greier på musling :yesnod:

Redigert av tøff-tøff (see edit history)
Link to post

Muslingen fra Svolvær ble nok solgt for et par uker siden. Jeg mekka litt på den ikveld sammen med han som kjøpte den her på gårdsplassen min :smiley:

Ja den var vel ikke i helt strøken i finishen men blir nok bra etterhvert med litt pussing og flikking. Den nye eieren skal teste den på vannet før helga.

Han har bestilt forsterkningskit til akterspeilet, så det kommer vel en 70 hester på etterhvert kanskje.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Den siste der i Kongsberg kjøpte jeg nesten, men det ble så langt å kjøre så jeg havnet i Namsos isteden.

 

forsterkningskit til akterspeilet, finnes det også? det var nytt for meg.

 

Jada det er beslag som monteres på akterspeil og kanten foran motorbrønnen og stag/strekkfisker mellom disse sånn at kreftene fra akterspeilet overføres til et større område.

Anbefales vel fra 50 hk og oppover iallefall. Det er jo de som har prøvd med 70, 80 og 90 hk på Musling/Wesling 430. Når farten passerer 50 knop er det ikke mye som tar nedi vannet :eek:

 

Se her http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17438242

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Hvordan er konsollen på Musling/Wesling 430?

 

Man sitter midt i båtens balansepunkt, så i bølger og litt mer aktiv kjøring så liker jeg den kjempegodt. Men den tar jo endel dørkplass da, og den er jo i utgangspunktet ikke så stor i de båtene.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Ja si det... Ser ut som Musling innerliner i et annet skrog. (Har en helt annen bunnfasong og er vel også litt lengre)

 

Selges ofte som en forbedret Musling på autodb... Syns det blir feil å selge disse som Musling...!

(Ifølge en eller annen skulle denne varianten visstnok være mer stabil i høy fart enn originalen..)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Har prøvd å studert bildet, men ser ikke om det er luftehull foran. Mener også å huske fra tidligere annonser at den ikke har tunell. Men ikke 100% sikker.

 

Fant et bilde her av colibrien:

4436428_520x0.jpg

 

og her er et av Musling:

Musling_14m140hk01.JPG

 

Legg merke til forskjellen i bunnvinkel sett bakfra. Kan nok være at bildene lyver litt iom at de er tatt fra så forskjellig vinkel.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Det nederste bilder der.. Musling med 140 hk ?? :eek::eek::eek:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Minnes den bare er 120 :smiley:

Det er vel gammabusa her som eier den...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...