Jump to content

Planlegge ruter hjemme, raymarine c70

coco

Recommended Posts

Har Raymarine c70 og har anskaffet meg minnekortleser i et forsøk på å planlegge ruter hjemme.

Noen med erfaring som kjapt kan beskrive hvordan?

Bruker dere Raytech? For å komme igang overhodet..blir det å ta med hjem kartbrikken og importere denne

til Raytech, for så å lage en rute, lagre denne og finne den igjen når man er tilbake på plotteren?

Setter pris på svar, er litt lost :rolleyes:

Redigert av coco (see edit history)

Askeladden 705, 4,2L Mercruiser

For å bruke disse kartbrikkene trenger du en spesiell kortleser fra Raymarine, mener denne koster mellom 6 -700 peng. Da kan du bruke Raytech på pc'en og overføre disse til plotteren....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Har også C80, etter det jeg har funnet ut er kortleseren fra Raymarine et must. Dette for å kunne lese kartet på pc. Du skal da kunne lager ruter som lagres og overføres til plotteren. Når alt er på plass tror jeg at det kan benyttes vanlige minnebrikker til å overføre data, men dette er jeg ikke helt sikker på ennu....l :crazy:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Takker for svar! Er dere sikker på dette med kortleseren, at den må være fra Raymarine? Har ikke prøv ennå, men jeg kjøpte en minnekortleser for 90 kroner som kan lese compact flash (som er formatet kartbrikken er på, såvidt jeg vet) - fikk den i dag, skal prøve i morgen..

Askeladden 705, 4,2L Mercruiser

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...