strawberry Startet 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2009 Hola! Har tatt en nærmere titt på Selene 36, men den blir litt for dyr og litt for stor, og med for liten permanent soveplass! Er det noen her ute blant kompetente båtfolk som kjenner til en saktegående . relativt ny, glassfiber motorbåt som er klar for havseilas for 3 voksne par? Takker for mulige tips! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
strawberry Svart 2.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Dette har blitt aktuelt igjen! Fortsatt ingen som vet? Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 De båtene jeg tenker på har ikke soveplass til seks personer. GB36 har vel 4 køyer. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Denne er kanskje for dyr og stor men har mange sengeplasser http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26187726 ellers er det bare bavaria seilbåt hvor noen har 3 faste sovekabiner med dobbeltseng. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Sett på tresfjord 390? Den er fin, og har tre doble kabiner. Ble desverre for bred for min båtplass. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Ra Balder Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Denne, selvsagt! Vil du på død og liv ikke seile, så rigg den ned, den fungerer utmerket som ren motorbåt også. 3 doble lugarer, masse plass. Godkjent med 8 mann i kl. A. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=10727819 Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 (redigert) Forbina 40 har 3 lugarer med dobbeltseng. Om den egner seg til havseilas er en annen ting. Den har vel litt for flat bunn muligens og kanskje litt for små tanker. Alternativene kan kanskje være noen hollandske stålbygg med CE klasse A, men da blir prisen som regel litt stiv. American Tug og Royaler har kanskje også noen alternativer rundt 40 fot. Siden en her var inne på Cat så finnes det jo en 35 for motorcat med navn Fountaine Pajot Highland 35 Pilot den kan leveres med 3 lugarer med dobbeltseng. Den har litt lite bad, men båten er jo gedigen for øvrig. Test av den i Båtliv (klikk på kopien av bladet i reportasjen for å lese testen) Redigert 3.Juni.2011 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.