Scand_550 Startet 22.Mai.2009 Del på Facebook Startet 22.Mai.2009 finner ikke ut av hvor jeg skal hendvende meg med mine problemer med min perkins. Dette er en gammel motor. ca 1983 tror jeg. har vært en problemfri motor så lenge jeg har hatt den, satte ut båten denne uken å da hadde jeg eksos problemer og lekasje på vannpumpa. har fått orden på eksosen idag. Vannpumpa har en simring? med en slags spiraljernring som tetter mot lagrene i pumpehuset denne lekker litt. men bare når motor går på tomgang. tenkte å skifte impeller samtidig men finner ikke noe på nett om pumpa eller motor. Bak på pumpa står det Sherwood Learsiegler inc pump no h5. pumpehuset ser ut som det er laget i messing el. Tenkte å ringe Universal diesel på mandag å høre om hjelp der men måtte lufte problemet mitt her også tenkte jeg. Gode råd mottas som vanlig med stor takk Mvh ola Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Den spesielle simringen med den spiral lingnende fjera ligger på kanten av pumpehuset. Den skal sitte i hullet i pumpehuset som dere sikkert vet.. Den må være slitt. ihvertfall her det lekker. Hva heter denne ringen ? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Det står et nummer på den: Eks: 30 50 8 = Akseltykkelse/utvendig diam og tykkelse på ringen. Se om det er det... Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hilmar 2 Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Står på Fronten på Selve ringen. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Scand_550 Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Står ingenting på denne Hilmar.. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Da må du måle Tykkelsen på akselen til pumpa, Utvendig diameter på ringen og Hvor tykk den er. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.