dorry gutten Startet 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2009 halla.....etter å ha montert mitt hydrauliske system viser det seg at jeg har utrolig lite utslag på roret....er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få mer utslag uten å forandre mer på alt som er ferdig montert båten er en 33 fots dorry..(trebåt)..jeg har enda ikke fått prøvd båten på sjøen siden dette er et restureringsprosjekt...men ut i fra mine tidligere erfaringer ser det ut som jeg har for lite utslag... har sett på tilsvarende båter at dem har klyvd et rør på langs ca 40 cm og sveiset dette på ..men har å sett at noen har satt på en tre konstruksjon som ligner på en vinge ..... hva er best........?????. Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig ror til besvær tips motas med STOR takk . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 ser på bildet (har hentet fra hjemmesida di, ja.. at du har festet pumpa på ytterste hullet på rorkulten. Hvis du flytter den på innerste hullet blir det større utsleg på roret. Og du kan selvfølgelig borre nye hull enda nærmere rorakslingen... men da kan den bli noe tyngre på roret (roret tar makta over hydraulikken og ikke omvendt..) Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 pokker d dær tenkte i ikkje på...pokker ...hmmm...huske du koss dato du fant det på ? kan jo tenkes at d va før i demonterte d vettu..eller etter på.....huske ikkje heilt he he Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 men hva viss det viser seg at dette ikke er nok da? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 En trekantlist loddrett på hver side i akterkant av roret skal vistnok gi ekstremt mye bedre svingegenskaper. Har ikke hatt behov for å prøve selv, men har hørt flere fornøyde som har gjort dette. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 har snakket med en som skal selge en dory på finn og han var storfornøyd med det roret han har......han har et rør sveiset på roret....tror nok jeg skal lage meg et slik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.