Jump to content

Hydraulisk styring, hvordan øke rorutslaget?

dorry gutten

Recommended Posts

halla.....etter å ha montert mitt hydrauliske system viser det seg at jeg har utrolig lite utslag på roret....er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få mer utslag uten å forandre mer på alt som er ferdig montert

båten er en 33 fots dorry..(trebåt)..jeg har enda ikke fått prøvd båten på sjøen siden dette er et restureringsprosjekt...men ut i fra mine tidligere erfaringer ser det ut som jeg har for lite utslag...

har sett på tilsvarende båter at dem har klyvd et rør på langs ca 40 cm og sveiset dette på ..men har å sett at noen har satt på en tre konstruksjon som ligner på en vinge .....

hva er best........?????.

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig ror til besvær tips motas med STOR takk . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

dorry.ror.jpg

ser på bildet (har hentet fra hjemmesida di, ja.. :rolleyes: at du har festet pumpa på ytterste hullet på rorkulten. Hvis du flytter den på innerste hullet blir det større utsleg på roret. Og du kan selvfølgelig borre nye hull enda nærmere rorakslingen... men da kan den bli noe tyngre på roret (roret tar makta over hydraulikken og ikke omvendt..)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...