Jump to content

Kjøpte ny båthenger usett på Finn...

Kjetil1

Recommended Posts

Da fant jeg henger som jeg faktisk fikk kjøpt før noen andre snappet den før meg... Jeg har sittet og glodd på Finn.no for å finne noe. Jeg er litt kjip og har lyst på god henger til en billig peng. Fant tilslutt en Gaupen-henger i Voss, 07 modell, 1995kg totalvekt og 1640 i nyttelast og brukt svært lite. Jeg sendte selger en mail og lurte på om han skulle nedover mot meg. Og flaks for meg hadde han planlagt en tur til Sandnes denne helga. Jeg tok en råsjangs og satte inn 5000 på kontoen hans som håndpenger, og så skulle han ta med seg hengeren og møte meg på passende plass. I går kveld tok han seg tilogmed bryet med å kjøre litt utenom den veien som er lettest til Sandnes og møtte meg på Sola, med en nærmest ny Gaupen-henger :cool: .

Så det går fremdeles an å stole på folk som annonserer på Finn. Og :cheers: til selger som gadd selge den fritt levert. Han hadde tilogmed stoppet på vei ned for å ta bryet med å skifte ei lyspære som hadde tatt kvelden.

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Fant tilslutt en Gaupen-henger i Voss, 07 modell, 1995kg totalvekt og 1640 i nyttelast og brukt svært lite.

Jeg håper tallene er litt feil for ellers så blir egenvekten på hengeren 355kg og du får en kraftig omreg.avgift. Tror den er på 5.370 kroner. Jeg tror tallene dine er feil for modellen B2024 har en totalvekt på 1995 og nyttevekt på 1650 og går klar av omreg.avgiften!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Flott at det fortsatt er mulig å finne folk man kan stole på!

Det er det. Bare synd at det også finnes mennesker som annonserer nettopp på FINN for å lure folk. Bl.a. til å betale forskudd for en vare som ikke eksisterer. Å overføre penger til en helt ukjent person vil alltid være en kalkulert risiko, men det er godt at det gikk bra for Kjetil.

Jeg håper tallene er litt feil for ellers så blir egenvekten på hengeren 355kg og du får en kraftig omreg.avgift. Tror den er på 5.370 kroner. Jeg tror tallene dine er feil for modellen B2024 har en totalvekt på 1995 og nyttevekt på 1650 og går klar av omreg.avgiften!

Du har nok rett. Jeg laget en liten skriveleif. Den går klar av avgiften, det var en av grunnene for at jeg kjøpte den...

Kjetil S

Er det lov å spørre hva du måtte gi for hengeren?

Ja, det er jo alltids lov å spørre :wink: , men det er noe annet om jeg vil svare :lol: ...

Den kostet 21 båtpenger totalt. Den ble da levert her, og den har ettermontert ekstra trippel kjølrulle bakerst. Ser som og fungerer som om den er ny. Sparte da nesten 10 båtpenger på nypris. Noen av disse skal brukes til el.vinsj med utstyr, og et par posisjonslys bakerst...

Kjetil S

Ja, det er jo alltids lov å spørre :wink: , men det er noe annet om jeg vil svare :lol: ...

Den kostet 21 båtpenger totalt. Den ble da levert her, og den har ettermontert ekstra trippel kjølrulle bakerst. Ser som og fungerer som om den er ny. Sparte da nesten 10 båtpenger på nypris. Noen av disse skal brukes til el.vinsj med utstyr, og et par posisjonslys bakerst...

Kjetil S

El.winsj med trådløs fjernkontroll 1660 kg...til kr. 2000,00 ...kunne det være noe?

Ja, den var interessant, den...

Noen grunn til at du ikke la den ut her i tråden isteden slik at flere kanskje kunne blitt oppmerksom på den :confused:

Om du tror dette er noe snusk...så er det ikke det...du får winsjen sendt til din adresse,og jeg sender faktura

Om du tror dette er noe snusk...så er det ikke det...du får winsjen sendt til din adresse,og jeg sender faktura

Nei, var ikke det jeg mente at det var noe snusk. Bare lurte på hvorfor ikke linken ble gitt ut offentlig...

Mao., så jobber du der??

Mvh. SAP

El.winsj med trådløs fjernkontroll 1660 kg...til kr. 2000,00 ...kunne det være noe?

Ja, du får sende meg en IM med link/info :wink: . Men hvordan regnes trekkeffekten? Er det 1660 kg på helt flatt underlag, rullende på superkulelager :wink: ? Eller kan den dra 1660 i en viss vinkel med litt støre kjølruller?

Kjøpte en helt ny for 14 dg siden kostet 22500 med vogge. :flag:

Var det og Gaupen-henger på samme størrelse?

Jeg kunne også ha kjøpt meg en Brenderup-lookalike til 24990. Den har samme ramme som Brenderup og ser lik ut i rulleoppsettet, men rullene er av kjip kvalitet, bremser og alt annet er av simpel kvalitet som ruster bare du viser et bilde av sjøvann til hengeren... Det er en polsk variant som heter Easy-line. Brenderup har forøvrig alt galvanisert eller rustfritt. Hadde jeg hatt høyere tillatt totalvekt på Caravellen hadde jeg kjøpt en Brenderup på 2500 kg, men Gaupen var det beste alternativet vektmessig.

Kjetil S

Jeg håper tallene er litt feil for ellers så blir egenvekten på hengeren 355kg og du får en kraftig omreg.avgift. Tror den er på 5.370 kroner.

Vi byttet jo nettopp til litt større båt og da byttet vi også henger mellom oss og båtselgeren, det vi IKKE tenkte på før vi hadde gjort byttehandelen var nettopp denne herlige avgiften til staten på over 5000kr. :eek:

Men siden vi ikke skal bruke hengeren til annet enn å ta den opp for vinteren (foreløpig) så fant vi ut at det lureste var å avskilte hengeren så vi slapp den dyre avgiften. Så får vi heller sette skilter på hengeren i framtiden om det blir behov for det, da er det uansett blitt billigere. :smiley:

Vi byttet jo nettopp til litt større båt og da byttet vi også henger mellom oss og båtselgeren, det vi IKKE tenkte på før vi hadde gjort byttehandelen var nettopp denne herlige avgiften til staten på over 5000kr. :eek:

Men siden vi ikke skal bruke hengeren til annet enn å ta den opp for vinteren (foreløpig) så fant vi ut at det lureste var å avskilte hengeren så vi slapp den dyre avgiften. Så får vi heller sette skilter på hengeren i framtiden om det blir behov for det, da er det uansett blitt billigere. :smiley:

I mange/slike tilfeller kan man gjøre en avtale med selger om at hengeren bare fortsetter å stå reg på selger, men at man får salgsmelding med datofeltet tomt. Da sparer man avgiften, men kan omreg ved anledning...

Kjetil S

Brukte kvelden igår på å justere sidestøttene slik at de passet til båten. Men hjula på hengeren stod for langt bak, så vellen så ut som en traktor etter full pull. Så idag flyttet jeg begge aksler 60 cm frem, foret opp bremsestaget med et tilsvarende langt rør, da det ikke er gjenger langs hele staget. Tårnet flyttet jeg 25 cm frem. Ned i havna igjen idag og båten opp igjen, og nå satt den som støpt. Passet perfekt på hengeren og ca 70 kg på kula. Blir jo litt mer når el.vinsj og batteri kommer på der fremme. Men jeg tror nok jeg må kjøpe meg noen blåe Brenderup kjølruller. De som står på nå er litt for myke og er allerede slitt spor i...

Kjetil S

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...