Gonsjo Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Her er et bilde av dieselpumpen på min Peninsular 400TA-310 fra 2005. Justeringskruen jeg snakker om,er vist med pil på bildet, https://baatplassen.no/bildearkiv/62/62107/dieselpumpe.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Det enkleste er å kjøre motor på fullt turtall og belastning til det smeller, da får man ihvertfall vite hvor feilen var. (Ref. video over). Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Hulda Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Jeg kjenner ikke pumpen på bildet. Rådet er å ikke skru på skruen, trolig er det fullastanslag, har i så fall ikke noe å gjøre med det du anser som problem. Sitér dette innlegget Link to post
Gonsjo Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Har funnet på nettet en side som forklarer en del om pumpen, som ser ut til å være å være en Stanadyne Db 2. Se vedlagt adresse til siden. http://www.trucktrend.com/how-to/expert-advice/0809dp-stanadyne-db2-injection-pump/ Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Den likner veeeeldig på den pumpen som sitter på motoren min. Jeg har ikke lagt merke til skruen som du refererer til, men det ser umiddelbart ut som den muligens kan justere fullastanslaget. Altså maks. diesel som pumpen vil levere relatert til gasspådraget. Den justeringen vil ikke ha betydning for røkleggingen, det er jeg nokså sikker på. Hvilken farge er det på eksosen? Generelt: Sort eksos, for lite luft i forhold til dieselmengde (eks. tett filter, lav motorromslufting, defekte dyser, etc..) Hvit eksos, uforbrent diesel (gjerne rett etter oppstart) Blå eksos, motoren forbrenner smøreolje Rått og kaldt i været, ikke titt på eksosen, det ryker et eller annet grålig Sitér dette innlegget Link to post
Gonsjo Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Det er vel hvit eller grå eksos, og det varer kanskje 2 til 3 minutter. Kanskje noen av glødepluggene er i ustand ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Det kan være glødeplugger. Disse motorene skal starte momentant etter gløding. Ellers så beskriver du noe som for motorer med middels til høyt effektuttak er helt normalt. Senk skuldrene en smule, og vent til en varm sommerdag før du gjør noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
Gonsjo Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Ja vi får vente å se. Var bare nyskjærrig og hadde lyst til å undersøke det. Sitér dette innlegget Link to post
Gonsjo Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 (redigert) Jeg kontaktet Peninsular angående skruen over dieselrørene på pumpen som jeg trodde kunne være en justeringskrue. De skrev at den kun var en styreskrue eller pinne som holdt innholdet i huset på plass. Det kan det jo også se ut som på bilde i linken under. http://www.trucktren...injection-pump/ Redigert 7.Mars.2016 av Gonsjo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 28.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2016 Skal du gi mer diesel på desse er der et lite trekantet deksel på siden av pumpen. høgre side om du ser fra injectorrør siden. Det er en liten umbrako skrue inni der. Annbefaler ikke justere mer en 1/6 turn i slengen. En trenger gjerne et lite speil for å se inni der. Motor må turnes rundt intill en ser umbrakoskruen. Der er også en justering av interntrykk på pumpen men ikke lurt å tukle med. Er den kjørt 1500 timer kan en kanskje justere men er ikke sikker på kor mye. Svert lite skal til. Den skruen sitter i senter på pumpen . En må skru av tilførsels slangen/røret i senter av injektorrørene. Der diesel går inn. Er en umbrako inni der også, men ville ikke tukla med det. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.