Jump to content

Noen med Peninsular erfaringer her?

Renita

Recommended Posts

Den likner veeeeldig på den pumpen som sitter på motoren min. Jeg har ikke lagt merke til skruen som du refererer til, men det ser umiddelbart ut som den muligens kan justere fullastanslaget. Altså maks. diesel som pumpen vil levere relatert til gasspådraget. Den justeringen vil ikke ha betydning for røkleggingen, det er jeg nokså sikker på. Hvilken farge er det på eksosen?

Generelt:

Sort eksos, for lite luft i forhold til dieselmengde (eks. tett filter, lav motorromslufting, defekte dyser, etc..)

Hvit eksos, uforbrent diesel (gjerne rett etter oppstart)

Blå eksos, motoren forbrenner smøreolje

Rått og kaldt i været, ikke titt på eksosen, det ryker et eller annet grålig

• 3 uker senere...

Skal du gi mer diesel på desse er der et lite trekantet deksel på siden av pumpen. høgre side om du ser fra injectorrør siden. Det er en liten umbrako skrue inni der. Annbefaler ikke justere mer en 1/6 turn i slengen. En trenger gjerne et lite speil for å se inni der. Motor må turnes rundt intill en ser umbrakoskruen. Der er også en justering av interntrykk på pumpen men ikke lurt å tukle med. Er den kjørt 1500 timer kan en kanskje justere men er ikke sikker på kor mye. Svert lite skal til.

Den skruen sitter i senter på pumpen . En må skru av tilførsels slangen/røret i senter av injektorrørene. Der diesel går inn. Er en umbrako inni der også, men ville ikke tukla med det. 

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...