MetZ Startet 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2009 (redigert) Hei.. Jeg lurer på når det er nødvendig å bytte impeller, og hvordan man gjør det på en Johnson Ocean Runner 90HK, 1998. Har lest litt rundt på nettet at jeg må ned med undervannshuset, og opp med vannpumpen. Noen som har erfaring med dette på denne motoren? Hvor skal man løsne undervannshuset? Hva må av? Hvilke pakninger må jeg skifte samtidig? Kjølevann strålen ut er relativt bra nå, og motoren går ikke varm så vidt jeg har fått med meg. Det som er tingen er at jeg aner ikke når impelleren ble skiftet sist, og jeg tenker som så, bedre føre var liksom. Har kjøpt meg en flaske Quicksilver High Performance Gear Lube, funker denne fint på motoren min? Mvh! -Tom- Redigert 23.Mai.2009 av MetZ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Hei. Hvis det aldri har vært bytta på din motor så vil jeg si at det er absolutt på tide å gjøre det nå :) Har ikke erfaring med din motor men byttet på min 90 hk honda sommeren som var. Ja du må ned med undervannshuset, dette er som regel 4-5 skruer ved skjøten av stammen. Deretter drar du undervannshuset ned (tilt motor opp når undervannshuset er løst så du får dratt det helt ut). så ser du huset impelleren ligger i når du følger akselen. Skru opp skruene og ta vekk lokket , noter retningen bladene på impelleren ligger i og bytt :) Sitér dette innlegget Link to post
MetZ Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Hei.. og takk for svar ;p Er det noen pakninger på undervannshuset? Eller er det bare ny pakning på "impeller-huset" som trengs? -Tom- Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Det er ikke pakning på undervannshuset, men ja det er pakning på impeller huset. Denne kan nok gjerne byttes, kommer litt an på tilstand. Sikkert grei å kjøpe med, koster vel ikke stort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.