laban32 Startet 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2009 Hei, Jeg har en Seiwa kartplotter på brakett som slår seg av når jeg setter inn antenne kabel. jeg finner ikke noe feil på antennekabel når jeg måler den. Plotter slår seg også av når jeg måler antenne inntaket i plotter. Noen forslag til hva som er feil og hva som må gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Plotter slår seg også av når jeg måler antenne inntaket i plotter. Beskriv hva denne målingen består i, og hvordan du gjør det og med hva. Sitér dette innlegget Link to post
laban32 Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Jeg satte sort og rød føler på antenne inntaket, og visp så kortsluttet den. Når jeg tok bort følerne slo plotter seg på igjen. Voltmeter Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Og instrumentet sto på spenningsmåling og ikke strøm eller motstandsmåling? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
laban32 Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 (redigert) Med engang isolasjon kom i kontakt med senter, kortsluttet plotter. Voltmeter stod på "brudd-test". Prøvde også motstand som var normal. Den kortslutter så fort man putter noe i uttaket... Redigert 23.Mai.2009 av laban32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
laban32 Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Endelig fant jeg ut hvor feilen lå, det var en feil på uttaket på antennekabelen. Når jeg fjernet denne så virket alt som normalt... Selvsagt så var det et problem til, at den sier feil/ugyldig kartbrikke (?). Den kobler seg ikke opp mot satelitter... Virker som jeg må inn utstyret til Pronav for reperasjon. Jeg tenkte å gjøre et siste forsøk med å oppdatere kartbrikken, kanskje dette gjør at den finner satelittene. Noen som har en formening om det kan fungere og hvor gjør jeg dette? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Du beskriver at du brukte bruddtest under måling på antennen. Hvis ikke jeg misforstår, så kan du ha tatt livet av antenne ingangen i plotteren, og da virker ikke GPSen. Måten du beskriver på sier meg at du ikke har allverdens erfaring med elektronikk, så slutt å måle selv, send plotteren inn til reparasjon, informer om alt du har gjort og hold fingerene krysset. Du har med stor sannsynlighet forbrudt deg mot garantibestemmelsene og mistet garrantien. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Plotteren skal virke og vil vise posisjon - selv om det ikke er kartbrikke i den Det er bakgrunnskart i stor målestokk som ligger inne fra før. Tror du gjør lurt i å sende den til sjekk/service sammen med antenne og brakett. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
laban32 Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 (redigert) Dette er en plotter med noen år på baken, så garanti er ikke et tema her, derfor prøver jeg litt selv. Og ja, når det gjelder strøm er jeg vel relativt amatør. Det som også er så rart er at den finner 1 satelitt, men ingen flere? Spørs om ikke det lukter service på utstyret... Redigert 24.Mai.2009 av laban32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Det som også er så rart er at den finner 1 satelitt, men ingen flere? Dersom den finner en satelitt, så virker den. Dette antyder at den har vært avslått mer enn seks måneder, eller at noen har gjort en full reset på den. Den aner ikke hvor den er, og leter etter en satelitt hvor almanakken kan lastes ned. Dette kan ta opp til tolv timer. La den stå på. De fleste mottagere har også en funksjon hvor du kan antyde en posisjon. Da orienterer den seg mye raskere. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Håper trådstarter har meg tilgitt, men jeg tillater meg å tjuvlåner denne tråden til å stille Lars H et spørsmål. Lars: Har du sjekket om det er noen grunn til å oppdatere SW på Interfaceplottere i år. Hvis jeg først må dra til Moss for å oppdatere SW, burde jeg kanskje oppdatere C-Map også? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
laban32 Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg har aldri hatt den på så lenge som 12 timer, men det er jamen vært et forsøk. Godt tips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.