Jump to content

Støy luftinntak motor?

Hasla 26

Recommended Posts

Hei har lest litt om dette,men er det noen luft /rør som er isolasjon i.Har etter jeg satt i min nye motor fått litt mere lyd av utake/inntake.Mulig jeg har for små rør 71mm?Dette er bare på ett hvis turtall en sånn slags plystre lyd :crazy: .Tror dere det hjelper med kortere strekning på plast rørene da disse er litt lange nå.Ønsker tips fra en eller annen som har gjort dette før.MvhBjørn :cheers:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Hei.

Om rørene er for små kommer vel ann på hvor mye luft motoren din trenger, HK ?

Men siden du skriver om en plystre lyd er det noe som sier meg at det er for små rør... for lite inntak

Kan du eliminere ved hjelp av å kjøre med luka til motoren litt på gløtt ? så du ser hva som er galt før du begynner på de store ombyggingene.

ls

Det var et godt råd fra Larss!

På en båt jeg hadde kjente jeg at det var så tungt å åpne motorluka når motoren gikk på fullt, og når luka ble åpnet steg turtallet litt. Dette fikk meg til å tenke at det var for lite tilgang på luft. Jeg lagde to nye luftinntak, og problemet forsvant.

Du satte kanskje inn større motor. Da trenger den kanskje mer luft enn den gamle?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...