lnjk Startet 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2009 Har montert oljekjøler på et gear hvor det ikke var laget til plass for zink. Er ikke så enkelt å få dette til på selve kjøleren men kan lage til en zinkholder i et bypassrør (ser ut som en H) som står ca 10 cm fra innløpet til kjøleren og knytte røret og kjøleren sammen med en kobberledning. Ledningen vil jo da komme utsiden og vil ikke ligge i sjø. Noen som vet om dette gir samme/ mindre/ ikke effekt som om zinken var satt direkte på kjøleren? Gearoljen kjøles med sjø. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Hvis det ikke er laget til for sink i oljekjøleren, er det på grunn av at produsenten har laget kjøleren i materialer som tilsier at zink ikke er nødvendig. Dvs at det er tatt hensyn til at galvanisk tæring ikke skal skje internt i kjøleren. Så da trenger du ikke gjøre noe som helst, det er allerede ivaretatt av produsenten... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Korrekt index, men bare så lenge kjøleren er beregnet for sjøvann. En del kjølere er beregnet for 'grønt vann'. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Greit nok dette, men hvis man ønsker bedre beskyttelse enn det produsenten har laget til, hva da? Husker DÅRLIG men var det ikke for noen år siden at Nogva Nanni hadde problem med oppspiste varmevekslere som ikke var zinket? De som hadde disse motorene fikk beskjed om at det ikke skulle settes zink på de. Dagens Nanni sies å bli levert med zink. Erfaringen tilsa da at de burde ha zink. Kan være feil dette, kanskje jeg forveksler Nanni med Vetus. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.