Jump to content

Finsparkel fra Biltema, er denne annerledes enn glassfibersparkel?

MartinN

Recommended Posts

Gamml båt fra 1970 og etter to lag med maling og diverse jobber med skrogsiden er den ikke jevn og pen..

Kunne hatt teppe, men vil male skrogsidene (disse synes i dagen da dette er en åpen daycruiser)..

Ca. 3 kvm som skal sparkles tenker jeg..

Litt slipejobb men, blir jevnere og finere når maling påføres dersom det er sparklet..

Lite spørsmål ang. glassfibersparkel fra Biltema. Tidligere brukte jeg en sparkel fra biltema som jeg mener å huske het grovsparkel eller noe sånt. Det var en ordentlig grov polyesterbasert sparkelmasse som så ut som glassfibertråder blandet i polyester. Denne var veldig fint til mye rart i båt, spesielt ved baugpropellmontasjer var det ofte fint å bruke denne når man f.eks. skulle gjør det helt massivt under tunnellen osv. Jeg brukte aldri den herderen som fulgte med, men kun vanlig peroxide som jeg bruker til polyester. Dette fungerte utmerket, men nå finner jeg ikke igjen den samme typen lengre. Har kjøpt en glassfibersparkel som det står langtrådet på. Denne er helt hvit, men har ikke i nærheten av de egenskapene som den gamle Grove varianten hadde. Noen som vet hvilken jeg mener? Husker ikke navnet på den sparkelmassen lengre...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...