Jump to content

Lednings sett til mercruiser 4,3 l

henrhuse

Recommended Posts

Hei, jeg fikk kjøpt meg en billig mercruiser 4,3 l Innenbords motor 93 mod.

Så følgte ikke ledningsnettet med....sjekka prisen på dette og lå på utrolige 8000 kr, nesten like mye som jeg betalte for motoren. Egentlig så har jeg alle instrumenter og ledninger som går bakover liggende i båten uten om tennings delen, selve nøkkelvrideren.

På motoren så er det en kobling som ligner litt på den som sitter på et tillengerfeste, ikke så stort.

hvordan skal jeg finne ut hvilke ledniger er hva, i denne pluggen. Hadde vært fint med koblings skjema til den denne motoren men har lett og lett...til ingen nytte.

kan jeg f.eks bruke et ledningsnett fra en omc v8`er og modifisere det litt slik at ledningene går til riktige ting....for jeg har funnet et komplett ledningsnett gasshåndtak og start knapp"nøkkel" for denne mortoren jeg kan få til en fair pris.

Jeg har en tenningslås liggende som har sitti på en annen båt men da må jeg vite hvilke ledning skal spleises med hvilke ledning på motoren..

Begjynner å bli lei hele dritten, har kjøpt litt deler her og der og finner til stadig ut ting som ikke følger med.

Men må gjøre det slik for jeg har ikke råd til nytt...

Hei!

Har samme motor i min båt.Kjøpte verkstedhåndbok i fjor hos euro-fritid til 400,-.Den dekker alle bensinmotorene+alpha og bravo-drevene.Ligger desverre igjen ute i båten,men mener det er koblingskjemaer bakerst i boka.Står det meste i den så den er grei å ha til andre ting også.

Lykke til!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...