elfranse Startet 24.Mai.2009 Del på Facebook Startet 24.Mai.2009 Hei Kjøpte nettopp på nettet et brukt Bluechart g2 Vision, setter det inn i pc som ikke klarer å lese sd kortet, sier at mappen som er merket garmin er tom. Skal det følge med noen cd når man kjøper dette i butikken? Brikken ser ut som et hvilken som helst sd kort som man putter i et digitalkamera. Begynner å lure Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Står skrivebeskyttelsen på ? den lille greia på siden av brikken ? Vet ikke om det skal ha noe å si. Prøvd å høyreklikke på den og valgt egenskaper, og sett om den er tom eller ikke ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Sydvesten Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hvilket kartprogram bruker du til å lese kartene med? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
elfranse Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hei. Har ikke noen kartprogram på pc, skal brukes på garmin 525s men den er ikke oppkoblet enda. Regnet allikevel med at man skulle kunne lese noe på pc. Skal sd-kortet være merket med garmin el? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Høres likt ut til da jeg prøvde å lage en backup av min brikke. Det ligger et eller annet på originalbrikken som ikke kommer med når du kopierer innholdet. Når jeg satte kopien i min 420s fikk jeg bare beskjed om at kartene manglet... Mener bestemt at brikken er merket med Garmin og et eller annet i tillegg, kan sjekke når jeg kommer hjem i ettermiddag. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
elfranse Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Kjempebra Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Jeg har akurat fått min G2 Vision brikke, helt ny. Den ser ut som en vanlig minnebrikke uten spes. garmin logo. Jeg puttet den i min 525S og trykte på "on" Fungerte helt fint Skal ikke være vanskeligere enn det. Sitér dette innlegget Link to post
elfranse Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hei. Står kartnr skrevet med penn på baksiden og fulgte det ikke med noe annet en brikken? Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 (redigert) Hmmm...er det en original brikke du har fått kjøpt deg, da? Eller er det en eller annen "luring" som har solgt en (nesten-)kopi? Det er vel heller sjelden at kartnummer og annen vital info er skrevet med penn, selv om jeg ikke kjenner Bluechart-brikkene konkret. Redigert 25.Mai.2009 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hei. Står kartnr skrevet med penn på baksiden og fulgte det ikke med noe annet en brikken? Kartbrikken ligger i en liten plastbeholder, kartnummeret står på en klistrelapp utenpå denne. Plastbeholderen låg i en liten pappkonvolutt sånn som denne: Sitér dette innlegget Link to post
elfranse Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 (redigert) Du....jeg begynner faktisk å lure jeg og Brikken er ikke lik den vi ser bilde av over og den er ikke merket med bluechart. Redigert 25.Mai.2009 av elfranse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Tror ikke min brikke ser slik ut, men som sagt skal sjekke i ettermiddag. Brikken min ble kjøpt i 07. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Rångepådl Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Som jeg skrev litt lenger oppe, selve SD brikken er ikke merket med hverken Garmin logo eller Bluechart logo. Jeg la ved bildet for å vise hvordan konvolutten ser ut. Sorry, det var gjerne litt misvisende... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Jeg har kjøpt to nye Bluechart brikker i Norge, den siste sommeren 2007 som var G2 på SD brikke, og det var ikke skrevet noe med penn på denne brikken i allefall... Den lå i orginal plast eske i skumgummi med kartnummer både på esken og brikken, maskinskrevet selvsagt.. Husker ikke helt om garmin var skrevet på selve SD brikken, men mener at det var det med blå skrift.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Thorlyn Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hvis jeg ikke husker bråfeil så fungerer ikke G2 visjon på pc samme hvor mye man prøver.. de eldre versjonene gjorde det.. Men min var heller ikke skrevet med penn på.. du har nok fått en kopi fra pirat bukta eller lign.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tutti Frutti Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Jeg kjøpte min Garmin G2 Vision brikke våren 2008. Jeg husker VELDIG godt at den ikke var merket hverken med Garmin eller serienummer. Den så rett og slett ut som en vanlig TOM brikke som kjøpes i en vanlig databutikk. Det hadde seg slik at jeg la den uheldigvis sammen med andre brikker, som var helt makan. Da jeg skulle bruke den sommeren 2008, så fant jeg den selvfølgelig ikke. For jeg leita etter en brikke med Garmin-logo. Tilfeldigvis skulle jeg ha en SD-brikke til mobilen, og heldigvis fant jeg på å putte den inn i PC'en for å se hvilke bilder som var der. Da fant jeg en katalog som heter GARMIN!!! Tenkte at enten er det kart eller så er det en SW-oppdatering. Båten var i vinteropplag ennå, så jeg laget min egen spesialkabel ( 12VDC+batterieleminator) til Garmin4010 plotteren, puttet inn brikken, og vips så var de savnede kartene der!!! Veldig enkelt å finne ut av!?"!? Sitér dette innlegget Link to post
elfranse Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hmm, vi får vel tjuvkoble plotter for å se hva vi har i hende. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Slik ser min kartbrikke ut TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
elfranse Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 (redigert) Slik ser det kortet jeg har fått ut, skal være siste versjon. Redigert 25.Mai.2009 av elfranse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Det så vel ganske så ordinært ut...synes kanskje det burde vært noe som sa hva det var for noe? Uansett bør du vel koble opp garminen og sjekke TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
elfranse Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 For å si det sånn, minnekortet jeg tok ut av digitalkameraet så helt likt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 G2 visjon kortet jeg kjøpte kom i et DVD lign etui.. med info om kartet mm pluss at brikken var merket med garmin.. + masse warnings om at dette kortet er sperrret for all kopiering etc.. ser no ut som en pirat vare det der spør du meg.. Men funker sikkert Det er mye contraband ute og går da dette er gode penger og tjene.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Brodern Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Det der er ikke ei orginalbrikke levert for Garmin. Du har blitt lurt. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lopphavet Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Det kortet du har kjøpt er et piratkopiert kort og ikke på noen måte originalt Garmin kort. Koden som er skrevet for hånd er koden for kartområdet som innholdet skal dekke. Det kan godt være at kortet er "riktig" piratkopiert og at registeringskoden er knekt. Uansett så må du ha Bluechartprogrammet fra Garmin på pc-en for å kunne lese innholdet. Sitér dette innlegget Link to post
Trond Iversen Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hei, Alle brikker vi har fått tilsendt fra Belanor med siste oppdateringer, er "vanlige" SD microbrikker, med adapter til SD. Dette er vanlige SanDisk brikker, uten noe for mor merking. Merkingen står på plastesken til kartet. MVH Tolema AS Trond Iversen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.