Jump to content

Manglende info på kartbrikke bluechart g2 vision

elfranse

Recommended Posts

Hei

Kjøpte nettopp på nettet et brukt Bluechart g2 Vision, setter det inn i pc som ikke klarer å lese sd kortet, sier at mappen som er merket garmin er tom.

Skal det følge med noen cd når man kjøper dette i butikken? Brikken ser ut som et hvilken som helst sd kort som man putter i et digitalkamera.

Begynner å lure :confused:

Hvilket kartprogram bruker du til å lese kartene med?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Høres likt ut til da jeg prøvde å lage en backup av min brikke.

Det ligger et eller annet på originalbrikken som ikke kommer med når du kopierer innholdet. Når jeg satte kopien i min 420s fikk jeg bare beskjed om at kartene manglet...

Mener bestemt at brikken er merket med Garmin og et eller annet i tillegg, kan sjekke når jeg kommer hjem i ettermiddag.

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Jeg har kjøpt to nye Bluechart brikker i Norge, den siste sommeren 2007 som var G2 på SD brikke, og det var ikke skrevet noe med penn på denne brikken i allefall... Den lå i orginal plast eske i skumgummi med kartnummer både på esken og brikken, maskinskrevet selvsagt.. Husker ikke helt om garmin var skrevet på selve SD brikken, men mener at det var det med blå skrift..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg kjøpte min Garmin G2 Vision brikke våren 2008. Jeg husker VELDIG godt at den ikke var merket hverken med Garmin eller serienummer.

Den så rett og slett ut som en vanlig TOM brikke som kjøpes i en vanlig databutikk.

Det hadde seg slik at jeg la den uheldigvis sammen med andre brikker, som var helt makan. Da jeg skulle bruke den sommeren 2008, så fant jeg den selvfølgelig ikke. For jeg leita etter en brikke med Garmin-logo.

Tilfeldigvis skulle jeg ha en SD-brikke til mobilen, og heldigvis fant jeg på å putte den inn i PC'en for å se hvilke bilder som var der. Da fant jeg en katalog som heter GARMIN!!!

Tenkte at enten er det kart eller så er det en SW-oppdatering.

Båten var i vinteropplag ennå, så jeg laget min egen spesialkabel ( 12VDC+batterieleminator) til Garmin4010 plotteren, puttet inn brikken, og vips så var de savnede kartene der!!!

Veldig enkelt å finne ut av!?"!?

G2 visjon kortet jeg kjøpte kom i et DVD lign etui.. med info om kartet mm pluss at brikken var merket med garmin.. + masse warnings om at dette kortet er sperrret for all kopiering etc.. ser no ut som en pirat vare det der spør du meg.. Men funker sikkert :smiley:

Det er mye contraband ute og går da dette er gode penger og tjene..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Det kortet du har kjøpt er et piratkopiert kort og ikke på noen måte originalt Garmin kort.

Koden som er skrevet for hånd er koden for kartområdet som innholdet skal dekke.

Det kan godt være at kortet er "riktig" piratkopiert og at registeringskoden er knekt. Uansett så må du ha Bluechartprogrammet fra Garmin på pc-en for å kunne lese innholdet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...