Molan Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Hei, kartbrikken jeg fikk tilsendt i forseglet Garmin "DVD" eske fra forhandler i fjor er som Trond beskriver en vanlig Sandisk SDMicro med adapter til SD. Ingen Garmin merker på SD brikken men en hvit etikett med serienummer på den lille gjennomsiktige plastesken som SD brikken ligger i. Redigert 26.Mai.2009 av Molan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
elfranse Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Det kortet du har kjøpt er et piratkopiert kort og ikke på noen måte originalt Garmin kort.Koden som er skrevet for hånd er koden for kartområdet som innholdet skal dekke. Det kan godt være at kortet er "riktig" piratkopiert og at registeringskoden er knekt. Uansett så må du ha Bluechartprogrammet fra Garmin på pc-en for å kunne lese innholdet. Hvordan får man tak i bluechartprogrammet? Er det nedlastbart fra garmin? Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Skal være nedlastbart ja. Det heter for øvrig MapSource. De har et program som heter Nroute også, for autorouting (Bilkart). Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Så vidt meg bekjent kan du ikke bruke Bluechart G2 Vision på PC. Heller ikke med MapSource. Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Kan jeg overføre kart fra en forhåndsprogrammert minnebrikke til Mapsource? Nei, det går ikke å overføre kart fra en forhåndsprogrammert minnebrikke til Mapsource. Jøss.. Særdeles lite brukervennlig egentlig... Er jo særdeles lite brukervennlig å tvinges til å administrere veipunkter og ruter fra en håndholdt enhet. Redigert 26.Mai.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Må bare si meg helt enig i det. Det ville jo vært nyttig å kunne sitte hjemme i ro og mak å lage seilingsruter etc. Antar det har noe med frykt for piratkopiering å gjøre, men om det er det som er problemet burde Garmin laget en ny programvare som lot oss som tross alt har betalt flere tusen for en kartbrikke dra full nytte av denne. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Selv nye kartbrikker inneholder gamle kartdata. Ofte 1-2 år gamle. Sitér dette innlegget Link to post
egro Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Bluechart G2 Vision kan ikke legges inn i Mapsource, men du kan legge opp ruter i Mapsource hvis du har feks Bluechart installert. For å så overføre dem til plotteren som bruker Bluechart G2 Vision. Du kan også overføre ruter/logger fra plotteren til Mapsource. Bruker da en egen SD-brikke til formålet som er formatert ev plotteren. Redigert 26.Mai.2009 av egro (see edit history) Sitér dette innlegget Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
Salt Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Dette spurte jeg om i en annen tråd. Men datafiler med ruter fra MapSource leses ikke av min 525s. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.