comfortthomas Startet 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2009 (redigert) Hei! Litt amatør-spørsmål, men jeg vil ha dette riktig: Bør/må man ha kjølevæske i ferskvannskjølingen, eller holder det med rent vann? Jeg har en VP MD11. TAKK! Redigert 25.Mai.2009 av comfortthomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) Du skal ha 50% frostvæske som bl.a. forebygger tæring i systemet. Og som dessuten hindrer frostsprengning under vinteropplag. Men endre overskriften, ellers er jeg redd tråden blir låst. Redigert 25.Mai.2009 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) Man SKAL ha kjølevæske i ferskvannskjølinga, så samt du ikkje tapper tomt etter kvar einaste tur. Men du må skifte tittel fort så tråden ikkje blir stengt Redigert 25.Mai.2009 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 50% er litt i overkant spør du meg. 35% holder lenge. Jo mer frostveske, dess dårligere kjøleegenskaper. Rent vann er ikke å annbefale. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
bellen Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Om du kjøper ferdigblandet kjølevæske på Biltema eller lignende, så er den som regel blandet 50%, og er det som er mest vanlig å bruke. Men om du kjøper ublandet væske, så står det på flaska kor mykje du skal blande for å få frostbeskyttelse ned på ønsket temperatur. Som RSL seier, så kan 35% holde lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.