Jump to content

Båten krenger, hva kan gjøres?

Båtduden

Recommended Posts

Hei! Har en 17 foter som nå er begynt og krenge en del til den siden jeg sitter på. I fjor var ikke dette ett problem pga. jeg hadde så mye vann i dobbeltbunnen, og så mye tauverk, dregg og diverse på motsatt side av førersiden. Men i år så er dette fjernet, og jeg krenger og det er da litt stress med syring og alt.

Er det noe spesielt jeg kan gjøre eller kjøpe for og få båten på rett kjøl igjen? Båten er forøvrig 17 fot.

Takk for svar! :fishing:

Det er vel akkurat dette smart tabs IKKE retter opp etter hva jeg har forstått her på forumet.

Har akkurat bestilt et par Bennet trimplan som en kan justere individuelt fra førerplass,nettopp for å hindre slik skjev gange under fart.

Var tenkt å kjøpe slike Smart -tabs men fikk råd om ikke å kjøpe slike da dette ikke rettet opp like mye som individuelt justerbare trimplan.

Mvh Beertrip

Man kan justere trimplanene til smart-tab uavhengig av hverandre, men om du justerer det slik at båten går rett når du er ombord åleine, så vil båten bli skeiv om du har ein person ombord som sitter på andre sida. Då må du stoppe båten og gå bak og justere det andre trimplanet eit lite hakk så båten blir rett igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...