Båtduden Startet 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2009 Hei! Har en 17 foter som nå er begynt og krenge en del til den siden jeg sitter på. I fjor var ikke dette ett problem pga. jeg hadde så mye vann i dobbeltbunnen, og så mye tauverk, dregg og diverse på motsatt side av førersiden. Men i år så er dette fjernet, og jeg krenger og det er da litt stress med syring og alt. Er det noe spesielt jeg kan gjøre eller kjøpe for og få båten på rett kjøl igjen? Båten er forøvrig 17 fot. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Slå! (Sorry, klarte ikke å dy meg). Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Har hørt rykter om at Smart-Tab skal vere eit bra produkt for akkurat ditt problem. Det er selvjusterende trimflaps som lett kan monterast på hekken og som ikkje treng noko boring i skroget eller trekking av kabler. Dette settet kan kjøpast hos maritim for rundt 1500,- Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Det er vel akkurat dette smart tabs IKKE retter opp etter hva jeg har forstått her på forumet. Har akkurat bestilt et par Bennet trimplan som en kan justere individuelt fra førerplass,nettopp for å hindre slik skjev gange under fart. Var tenkt å kjøpe slike Smart -tabs men fikk råd om ikke å kjøpe slike da dette ikke rettet opp like mye som individuelt justerbare trimplan. Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Er det noe spesielt jeg kan gjøre ........ slanke-kur ?! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bellen Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Man kan justere trimplanene til smart-tab uavhengig av hverandre, men om du justerer det slik at båten går rett når du er ombord åleine, så vil båten bli skeiv om du har ein person ombord som sitter på andre sida. Då må du stoppe båten og gå bak og justere det andre trimplanet eit lite hakk så båten blir rett igjen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Hva er fartsområdet hvor krengningen er ubehagelig? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 QL Boat Trim System Vet lite om dette,trykk på products og trim tab-systems. Så veldig smart ut... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Båtduden Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Krenger ikke når jeg holder fart under plan, krenger heller ikke noe særlig i høyere fart når jeg er i plan. Det krenger mest når jeg bare akkurat holder plan. Slankekur kan du gjøre selv Gunga Din! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 har nesten 4 ton i kjölen som håller emot, kan vente til neste år med kuren Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bearded Beast Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) hive inn igjen tauverket, dregg og diverse på motsatt side igjen er vel lite å gjøre annet enn å bruke vekter enten i form av noe nyttig eller unyttig for å rette opp Redigert 25.Mai.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Jeg har hydrauliske Bennet trim-plan på min Ibiza 20. Det virker veldig bra når båten er skjevt lastet, samt når båten har sidevind o.l. Kjempefornøyd med disse. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) billigste løsning er ballast - den dyreste er trimplan enkelt og greit selv brukte jeg et par stivna sementsekker som jeg teipa inn godt i plast men du trenger nok ikke så mye noen bruker fks bilgummislangemed sand og tetter i endene men går det høl får du litt jobb Redigert 25.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Brodern Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Jeg satte batteriet på motsatt side (140ah) og satte tanken litt over på motsatt side også (75ltr) Det funker greit hos meg. Men blir antagelig trimplan som kan justeres fra førerplass. Det er jo det beste uansett. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.