Jump to content

Vurderer Draco 24

Flipper 700

Recommended Posts

Jeg har ikke erfaring med 24`en, (hadde 21SC) med jeg husker at den var min store drøm for noen år siden ! Den var banebrytende med stikk-kabin løsningen, noe som senere amerikanerene har adoptert ! Ingen tvil om at design, sjøegenskaper og fleksibilitet om bord er laget av en kjenner og båtglad mann ! Jorg-1 kommer sikker med en kommentar om dette :yesnod: Det finnes den god del av disse båtene og jeg vil anbefale deg en som har byttet motor til en noe mere moderne teknologi enn hva den ble levert med ! Nyere besinmotorer kan også anbefales, men du bør nok opp i en MPI med 6 sylindere ! Jeg valgte en annen båt da jeg personelig aldri ble komfortabel med drev, men om du er vant med det så er det jo bare en fordel ! Lykke til og varme anbefalinger av 24 Styling !

24 Styling er en utmerket (den beste) båt i sin klasse. Passe romslig. Lys og trivelig kabin pluss suverene sjø egenskaper. I tillegg er båten jo direkte pen :smiley:

Jeg vil ikke anbefale gammel treg VP diesel eller Bensin V6. V8 bensin eller Steyr diesel er utmerkede valg. Antall timer i drift avgjør hva som er mest lønnsomt :crazy: om det går an å kalle båt lønnsomt. Min har deilig V8. Passe kraftig og fantastisk stillegående.

Om du finner en med saltvannskjølt original V8 ville jeg styrt unna eller lagt inn ny motor i budsjettet. Disse båtene begynner å dra på årene. Men en ny V8 koster ikke allverdens.

Sjekk norsk og dansk Draco klubb for litt mere info om båten og linker til tester.

www.dracoclub.dk

www.dracofan.no

Redigert av 2400Styling (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Enig at 24 styling er en kjempefin båt, men at den var banebrytende med tanke på stikkkabinen er vel å ta i litt. Når var det Fjord 24 Weekenderen kom - 20 år tidligere eller noe sånt?

Det stemmer Kingsea ! Veteranbåt i forhold, men Fjord 24 var først :yesnod: Det blir kanske riktigere å sammenligne 24 Stylingen med Fjord 815 SSE som desigmessig nesten kommer på høyde med Dracoen..(smaken som baken), men de er flotte begge to også i 2009 målestokk spør du meg !

Var vel og kikket på 3 stk før jeg kjøpte min. Fikk tak i en som var totalrenovert og med ny motor. Måtte selvfølgelig betale deretter. Til gjengjeld fikk jeg en båt som var feilfri. Veldig varierende kvalitet med hensyn til oppgraderinger, utskifting av gammelt utstyr, osv. En del av bensinmotorene fra 80 tallet har sett sine beste dager. Ting en bør være obs på ved kjøp av 2400 Styling.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...