Jump to content

Løsne på fortøyning,hvem må betale skade på båten?

Akoya

Recommended Posts

:nonod: Skadevolderen er selvfølgelig ansvarlig for den skade han forårsaker. Siden slike handlinger vil være forsettlige, kan han heller ikke gjemme seg bak din forskring ... du er fullt berettiget til å gå direkte på skadevolder.

Ja, det er slik det er ment å være, men i en slik sak blir mann maktesløs og kan gjerne bruke halve livet på å prøve å få det dekket av gjerningsmannen hvor det normalt ikke finnes midler.

Samfunnet er blitt slik at ingen har noe ansvar. Det får heller ikke konsekvenser for den enkelte.

Xbox

:nonod: Skadevolderen er selvfølgelig ansvarlig for den skade han forårsaker. Siden slike handlinger vil være forsettlige, kan han heller ikke gjemme seg bak din forskring ... du er fullt berettiget til å gå direkte på skadevolder.

Hadde bløffa på meg en kaskoskade då ja....Heller det en å kjempe mot eit null i årevis.

Kunne jo vert eit håp at røkke løsna båten min i fylla :flag: hadde nok gjort opp for seg :yesnod:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Regner med at forsikringsselskapet ville betegne dette som hærverk, og at de samme reglene gjelder som for bil. Bilen vår ble en gang utsatt for hærverk av en gjeng som tok for seg flere biler i gata. I grunn det samme som skjedde i Tønsberg, men altså på biler. De hoppet på taket og panseret og skaden kom på nesten 40.000 kr. Har man kasko så betaler man kun egenandel ved hærverk. Denne var 4000 for vår del. Gjengen ble heldigvis tatt og ble dømt til å betale tilbake mitt utlegg på 4000, de fikk jeg i løpet av et år(4x1000). Men i tillegg ble de nok dømt til å betale forsikringsselskapet resten av pengene. De hadde tatt flere biler og betaler nok på driten enda og en stund fremover. Så de dreit skikkelig i salaten for å si det slik...

Turen begynner når man legger fra brygga....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...