tom-ass Startet 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2009 (redigert) Hei folkens. Jeg kjøpte snekka mi i Molde i 07, og det fulgte med en 12kg dregg med 100 meter flytetau, Det samme skjedde nå da en kompis kjøpte snekka si, der var det også flytetau på dreggen. Hvorfor benyttes det flytetau? Eneste jeg kan skjønne det er smart å bruke et flytetau er mellom snekka og jolla. Hva mener dere? Hvor benytter du flytetau istede for synketau? Redigert 25.Mai.2009 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Kasund Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Vannskilina :) Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Det er enkelt å svare på. Her benyttes ikke flytetau overhodet. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Flytetau kan være greit å bruke når man setter teiner på line på dybt nok vann. Flytetau til reising/teinetau eller lignende sier noe om hvor mye vett og forstand eieren har. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Jeg synes det var veldig merkelig at jeg først, og så kameraten min opplevde dette. Siden vi har båtene våre på ferskvann, var vi redde for at det var noe vi ikke hadde fått med oss... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Tintin Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) Bruker flytetau til drivankeret (de første meterne etter ankeret - billig og henger allerede fast i det og klart til bruk uten mye plunder og heft), en ferdig hanefot til slep (blir hengende i nærheten av propell og da kan det være greit at det flyter hvis man begynner å pjeske). Og til et dragtau/dragfortøyning (som etter skikk og bruk i Nord, gjerne/helst kan flyte, siden det blir liggende i vannskorpa uansett.) Ellers er det kun synketau som gjelder. Redigert 25.Mai.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Anoden Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Bruk tauverk som synker. Har sett flere fortøyningsbøyer der det ligger på ti-talls meter flyttau rundt i vannlinja.........har fått bruk for kniven flere ganger pga drivende tau etc... Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.