Enzo Startet 26.Mai.2009 Del på Facebook Startet 26.Mai.2009 Jeg skulle bestille meg en Garmin 4008 fra WMJmarine nå men de er fri på lager og får ikke inn før om en uke så jeg lurer på om noen som vet andre gode butikker over der som har det merket til god pris og leverer raskt ? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) en del å velge i på ebay. Jeg har aldri sett noe stort behov for å velge en bestemt forhandler da alle jeg har handlet hos har vært kjappe med å få sendt varene (et av evalueringskriteriene på ebay). Det som kan ta litt tid er tollbehandlingen ved ankomst. Har du andre Raymarine instrumenter og hvordan vil det funke å koble alt dette sammen? Redigert 26.Mai.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Worry II Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Det er Belanor som er ditributøren i Norge, Enzo. Hør med de om de skaffer evt. hvem de anbefaler som leverandør http://www.belanor.no/vis.asp?id=1 Kanskje de har en alternativ "norsk" utgave med annet nummer.. Redigert 26.Mai.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Har handlet en del fra Boatersland, de har gode priser og har ikke hatt noen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Har du andre Raymarine instrumenter og hvordan vil det funke å koble alt dette sammen? Har 3 mastedisplayer + tridata + vind + autopilot + fjernbetjening + VHF fra raymarine , og håper jeg får sydd det sammen med en garmin plotter , må kanskje ha en slik interfaceboks. Det er Belanor som er ditributøren i Norge, Enzo. Det er jeg fult klar over men jeg vil gjerne slippe med 11000.- istedet for 25000.- Boatersland Den er brun , så nå at de har den til 1583USD Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Bruker denne tråden litt - hva er forskjellen på 40-serien og 30- serien til Garmin?, ser at det er store prisforskjeller i statene men egentlig ikke så mye her hjemme Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
abbor Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 40xx har raskere prosessorer, mer lysterke skjermer, bedre skjermoppløsning, et annet menysystem, NMEA-2000, støtter g2 Vision kart med autoguidance++++ Sammenligning 3010 og 4010 Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Prøv England: yachtbits ca 12300 kr + moms cactusnav ca 11600 + moms marinesuperstore Fordelen med England er at du har "nærhet", nokså bra forbrukerlovgivning og ikke minst tradisjon for å ordne opp når kunden klager. Redigert 26.Mai.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Enzo Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Setronic skal ha 20lapper for plotteren , sitter å vurderer om jeg faktisk skal støtte de med å kjøpe der istedet siden de er så behjelpelige og har så fantastisk service. Vel vi får se , takk til alle innspill ihvertfall. Forøvrig så betaler jeg ikke moms på de eventuelle importkjøpene Redigert 26.Mai.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
laban32 Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hvordan slipper du moms? Sitér dette innlegget Link to post
atomnils Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg har hatt god erfaring med www.starmarinedepot.com Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Malfix selger 4008 for 18500kr. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Abbor, jeg ser du har handlet fra Boatersland., og er fornøyd. Jeg vurdere en autopilot, og ser at de fremstår som "rasende billig", jeg havner, i alle fall i utgangspunktet, på under halv pris av det billigste jeg finner her hjemme. Med det er i 'utgangspunktet'. Produktet koster USD 987, kan du i korte trekk huske hva du summa-summarum fikk i tillegg til denne nettprisen når du hadde varen helt hjemme i stua? Forøvrig - er det noen som har erfaring med hvordan evt garantier på Raymarine-produktene støttes her til lands, når produktet er handlet utenlands? Sitér dette innlegget Link to post
Leading Edge Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Har god erfaring fra Boatersland. Summa sumarum så kommer du ut med moms i tillegg på prisen pluss noen få hundrelapper i frakt avhengigav størrelse og vekt. Har også hatt garantirep ifm kjøp fra boatersland både på Raymarine og Northstar. Raymarine ble raskt og greit fixet via sentral support og rep. i England. Ingen problemer. Fikk også beskjed om det samme (kontakte fabrikanten sentralt) når det gjaldt Northstar. Det funket ikke så bra. Sendte mail og fikk aldri svar. Resultat er at jeg fortsatt har duggproblemer med min Northstar explorer. Kunne sikkert ha forfulgt saken mer men begrenset hva man gidder.... Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Ronald Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 ...Summa sumarum så kommer du ut med moms i tillegg på prisen pluss noen få hundrelapper i frakt avhengigav størrelse og vekt.... Takk for svar. Jeg vet jeg kunne funnet ut mer om dette ved å lese andre tråder, men tar lettvint-varianten... At moms kommer i tillegg er jeg med på. Men prisen på nett er vel ink. US-mva? Da blir kanskje den trukket ut, før den norske legges til? Hvordan er det forresten med toll? Det er kanskje ikke tollplikt på en autopilot? Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 (redigert) Resultat er at jeg fortsatt har duggproblemer med min Northstar explorer. Akkurat samme problem her. Duggen forsvinner såsnart sola steker noen dager og man slipper ut den fuktige luften på innsiden ved å lufte litt gjennom kartbrikke-åpningen. At moms kommer i tillegg er jeg med på. Men prisen på nett er vel ink. US-mva? Da blir kanskje den trukket ut, før den norske legges til?Hvordan er det forresten med toll? Det er kanskje ikke tollplikt på en autopilot? Nei, prisene på nettet er nesten alltid netto, uten amerikansk MVA (=VAT). Det tilkommer kun slik VAT dersom man selv er lokalisert i samme stat som den hvor nettbutikken er registrert. Og, nei, det er ikke toll på båtelektronikk eller båtdeler. På toppen av kjøpsprisen tilkommer altså kun frakt og norsk MVA, evt. fortollingsgebyr på Posten. Noen ganger er det enklere & billigere å handle via Jetcarrier, andre ganger er det like greit å få leverandøren til å sende direkte (men det krever altså at varen innfortolles; dvs. litt papirarbeid, et gebyr, men ingen tollavgift). Har selv handlet i alt 25-30 båt-dingser på nettet, alt fra propeller til elektronikk til andre gadgets, og det har fungert helt smertefritt hver gang. Redigert 11.Juni.2009 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
flight Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 helt klart mye biligere fra Usa har handlet mye på Ebay og er kjempefornøyd lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 (redigert) Joda, man kan gjøre svært gode kjøp på eBay hvis man bare ser an litt hvem man kjøper fra. Ellers, kanskje ikke så mange her som kjenner til shoppingsøket til Google? Eksempelvis: http://www.google.com/products?q=garmin+gpsmap+520 Redigert 11.Juni.2009 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Jeg sendte en mail til boatersland og wmjmarine for et par uker siden der jeg spurte om varen jeg var interessert i var på lager og om den da kunne sendes omgående slik at jeg slapp å vente dagesvis før den ble sendt. WMJ svarte etter et par timer , boatersland brukte 6dager, det blir som å sammenligne seatronic med maritim i Norge , det er forskjell på reaksjonstiden Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Hvordan slipper du moms? Ved å handle i EU (England, f eks), og få varen levert til poste restante på et svensk postkontor, der du henter det på en tur til Sverige som varer lengre enn en eller annen tidsgrense. Da betaler du UK-VAT, men ikke svensk mva. Men med en pris på over 11000 er det jo uansett oppholdstid utenlands ikke fritt å ta med over grensa til Norge. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
abbor Svart 11.Juni.2009 Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Nå er forskejellen på UK og norsk moms såpass liten (17,5 vs 25%) at det ikke har så mye for seg å få sendt varene til Sverige hvis ikke det en handler enten er veldig dyrt eller hvis en handler med en butikk som ikke kan trekke fra UK VAT. Mulig det tar tid å få svar på email i fra Boatersland, men de er raske med å sende varer, det er mer enn erfaringen en jeg jeg kjenner har hatt med WMJ. Kredittkortet hadde blitt belastet for varer som ikke er på lager, faktisk var de ikke enda tilgjengelig fra produsent. Grunnen til varene ble bestillt fra WMJvar at Boatersland enda ikke hadde listet disse. Han fikk ikke svar på email i flere uker først da han forespurte på leveringsdata og senere da han krevde pengene tilbake, først etter en klage til Paypal som var brukt til betaling ble det reaksjon. Bortsett i fra BOE Marine som normalt ikke selger utenfor USA er Boatersland den elektronikksjappa jeg har best erfaring med. Jeg får handle fra BOE siden jeg er mangeårig medlem på samme US båtforum som innehaveren av firmaet. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2009 Ved å handle i EU (England, f eks), og få varen levert til poste restante på et svensk postkontor, Eller å bruke et firma til handelen og få igjen momsen Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Saa vidt jeg kan se på raymarine katalogen til Belmarine, har de garanti ansvar for varer kjøpt innen EU, men ikke fra USA Kjøper du fra USA, må du til UK for å utføre garantier. Antar at dette har tvunget seg frem gjennom EU regelverk. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Har handlet allt her , har også fått returnert feilbestilt vare. http://www.marinedeal.com/product_p/gar0100059100.htm Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Nå er forskejellen på UK og norsk moms såpass liten (17,5 vs 25%) at det ikke har så mye for seg å få sendt varene til Sverige hvis ikke det en handler enten er veldig dyrt eller hvis en handler med en butikk som ikke kan trekke fra UK VAT. Ved handel innen EU skal VAT betales i opprinnelseslandet. Handler du i UK og får varene sendt til Sverige eller Danmark, så skal UK VAT betales. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.