Jump to content

Hvilken årsmodell er min With?

With-15 Mahogny

Recommended Posts

Jeg har lenge prøvd å finne ut av hvilken årsmodell min Mahogny-With er produsert i. Men det er vanskelig å oppdrive noe informasjon om disse båtene.

Vedkommende jeg kjøpte båten min av hevdet at det var en 71-modell, og av det siste produksjonsåret With produserte i tre. Jeg mener plastversjonen kom allerede i 1967, men det kan jo være de produserte en plastmodell og en tremodell side om side. Det er en del ting man kan se på i forhold til hvilken periode båten er bygget. Interiøret med nedfellbare seter som kan bli til solseng, stabilisatorer (vinger) nederst på fribordet og selvsagt formen på akterspeilet. De kamle modellene fra slutten av 50/begynnelsen av 60, var smalere i hekken og hadde "hofter" Min modell er rettere i sidene (har ikke hofter) og er dermed bredere i akterspeilet. av alle Withmodeller jeg har sett blitt lagt ut på Finn.no, så har jeg aldri sett en eneste modell som har blitt påstått å være nyere enn 1965-modell, og noen av disse har vært veldig like min båt.

Det eneste jeg ser er forskjellen, er at underskroget på min båt er bygget i furu!! Der hvor disse bordgangene løper frem mot baugen (over vannlinja) er disse malt hvite på min båt. Dette har jeg aldri sett på noen annen Mahogny-With. Bunnen av båten kan selvsagt ha blitt byttet ut en gang i tiden.

Er det noen som sitter inne med noe kunnskap vedrørende disse gamle båtene?

Legger ved noen bilder av båten min.

n703280136_410564_7847.jpg

n703280136_7129569_2431810.jpg

4638_196993285136_703280136_7129627_7998193_n.jpg

n703280136_7129631_4340050.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...