Jump to content

Hvem er mest bensingjerrig?

Skipper Båtløs

Recommended Posts

Har tittet et par daycruisere ...den ene er en Nor-dan 610 med 140 hk Evinrude fra 92, og den andre er en Skibsplast 650 med mercruiser innenbords 135 hk. Hvem av disse er mest bensingjerrig?

Vil nok tro sistnevnte er den gjerrigste...

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Pest eller kolera spør du meg.

3 liter 135 hesteren er en eldgammel konstruksjon som er kjent for og være lite sprek og tørst.

Gamle Evinrude V4 med forgassere renner fuelen også gjennom i god hastighet. Det vet jeg av erfaring (96 mod V4 Oceanpro). Motoren jeg hadde opplevet jeg forvrig som en skikkelig drittmotor. Alltid noe galt, selv om den ikke var gammel på det tidspunktet.

Nei. Kjøp noe med ordentlig motor med en gang. Gleden ved å han noe som funker samt og slippe frustrasjon utlegg som følger en trøblete motor kan ikke måles i noen få kroner..

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

De gamle innenbords bensin motorene har dårlig rykte. Jeg tror det er noe overdrevet

Husker jeg hadde en 18 foter med 55 utenbords, og en kamarat hadde en draco 20 med ca 135 hester (Sikkert noe alla den motoren i Askeladden)

Husker jeg var overasket og imponert over at hans 135 hester hadde samme bensin forbruk som min 55 hester.

De innenbordsmotorene som selges i dag, som alle motorjournalister kaller

"bensinslukere og gammeldagse amerikanske mortorer fra 60 70 tallet" har samme bensinforbruk som de mest hypermoderne utebordsmotorer.

Tror derfor Mercruiseren bruker minst. (Er det MPI eller noen annen form for injection på den)

Er litt sikrere med utenbords da kanskje. Samt lettere vedlikehold.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...