Skipper Båtløs Startet 26.Mai.2009 Del på Facebook Startet 26.Mai.2009 Har tittet et par daycruisere ...den ene er en Nor-dan 610 med 140 hk Evinrude fra 92, og den andre er en Skibsplast 650 med mercruiser innenbords 135 hk. Hvem av disse er mest bensingjerrig? Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Har tittet et par daycruisere ...den ene er en Nor-dan 610 med 140 hk Evinrude fra 92, og den andre er en Skibsplast 650 med mercruiser innenbords 135 hk. Hvem av disse er mest bensingjerrig? Vil nok tro sistnevnte er den gjerrigste... Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Skipper Båtløs Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Hva ville ekspertisen her på forumet valgt...Skibsplasten fra 96 eller Nor-Dan fra 93...etter pruting kommer de noenlunde likt i pris, men det føger henger med Nor-Danen Redigert 26.Mai.2009 av jory (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Ingen som har noen synspunkter om dette? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Pest eller kolera spør du meg. 3 liter 135 hesteren er en eldgammel konstruksjon som er kjent for og være lite sprek og tørst. Gamle Evinrude V4 med forgassere renner fuelen også gjennom i god hastighet. Det vet jeg av erfaring (96 mod V4 Oceanpro). Motoren jeg hadde opplevet jeg forvrig som en skikkelig drittmotor. Alltid noe galt, selv om den ikke var gammel på det tidspunktet. Nei. Kjøp noe med ordentlig motor med en gang. Gleden ved å han noe som funker samt og slippe frustrasjon utlegg som følger en trøblete motor kan ikke måles i noen få kroner.. Redigert 26.Mai.2009 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
OPN Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 De gamle innenbords bensin motorene har dårlig rykte. Jeg tror det er noe overdrevet Husker jeg hadde en 18 foter med 55 utenbords, og en kamarat hadde en draco 20 med ca 135 hester (Sikkert noe alla den motoren i Askeladden) Husker jeg var overasket og imponert over at hans 135 hester hadde samme bensin forbruk som min 55 hester. De innenbordsmotorene som selges i dag, som alle motorjournalister kaller "bensinslukere og gammeldagse amerikanske mortorer fra 60 70 tallet" har samme bensinforbruk som de mest hypermoderne utebordsmotorer. Tror derfor Mercruiseren bruker minst. (Er det MPI eller noen annen form for injection på den) Er litt sikrere med utenbords da kanskje. Samt lettere vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.