Enzo Startet 26.Mai.2009 Del på Facebook Startet 26.Mai.2009 This guy decided to commence a passage from here (Southport on Australia's Gold Coast) north to Yeppoon yesterday. The forecast was for seas 9 to 10 mtrs. There was a storm warning out and the wind at the time had been recorded at 68 kts at the seaway - just under hurricane force. He attempted to go out the Seaway at 3pm yesterday. The engine apparently failed as the yacht was launched. The guy and his crew somehow managed to turn back into the Seaway, unfurl some of the genoa and sail back in. The police welcomed them back into port. Charges may be laid! Thanks to Anarchist Rob! http://www.sailinganarchy.com/index_page1.php Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg for min del synes dumdristig er et mer dekkende ord enn modig. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 hva med bare "dum".... bra han hadde cockpitteltet på så slapp i hvertfall å få regn i hodet mens det sto på... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Seiling og seiling, kan ikke se noe seil som er oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Ja det var nok dumt å gå ut der uten seil oppe, motor er ikke rett framdriftsmiddel i slikt vær Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Veldig u-kult... Godt det var kjøl på den Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 motor er ikke rett framdriftsmiddel i slikt vær I slikt vær er det rette og ligge godt fortøyd i havn er min mening. Sikkert noen som mener noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Joda sålenge det er en trygg havn så er det selvsagt det beste men mange ville vel foretrekke å møte været på havet for å berge båten , dog ser det ut på nevnte bilder at det er noe sent å tenke på å stikke ut og lense avgårde Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hm... får ikke dette helt til å stemme. Etter bildene å dømme er dette først og fremt en som er på feil sted, det er vel brytende bølger mot land/rev/sandbanke og neppe vindbølger fra en storm. Når det blåser så mye som det er påstått (68 kn) ser også sjøen anderledes ut, det hvitt sjørokk overalt og luften noen meter over vannet er fyllt av skumtåke. Men smart var det vel uansett ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Jeg har opplevd 70+ m/s i masta som maks på Melkøya, Gjennomsnitt over 20 min var 45 m/s. Det ble ikke enorme bølger av det, feil vindretning. Men MYE vann i lufta, havet løftet seg rett og slett. På land opplevdes det verre, sand i lufta gjorde det til en ekte sandblåsing. Fysisk vondt i ansiktet. En temperatur på -10 grader hjalp godt på for å gjøre det utrivelig. Det var frivillig om vi ville arbeide den dagen. Sitér dette innlegget Link to post
ASi Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Kan ikke være noe særlig vind, da det bildet der ble tatt. Den måsen i venstre kant av bildet flyr temmelig uanstrengt ser det ut som. Måsen kan vel ikke uansett fly noe særlig mer enn 60km/h, før han blir drefsa avgårde i vinden. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.Mai.2009 Del på Facebook Svart 29.Mai.2009 Det der bildet ser heller ut som en båt som går ut av en lagune over brenninger! Jeg har vært i Australia og slike bølger som det der kan oppstå uten særlig vind! opplevde foresten også å værei en flatbunnet bilfrakter i kanten av en syklon.. ikke en spessielt hyggelig opplevelse for de som ikke var sjøvante hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.