nab Startet 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2009 Hei, SABB-folk. Jeg lurer på hva som er maks. anbefalt kjølevannstemperatur på min gamle SABB 2G fra 1967. Saken er at jeg synes den blir litt varmere for hver sesong. Når jeg var ute på en rolig prøvetur på lørdag så kom den opp i ca. 82 grader ved rolig marsjfart. Når jeg slakket litt ned så stabiliserte den seg på 80 grader. Jeg har sjekket litt rundt, og et sted så stod det at de gamle termostatene var på 82 grader, andre steder så står det at det skal være mellom 65 og 75 grader. Kort sagt : Hva er maks. anbefalt temperatur på denne gamle sliteren, og hvor er det mest sansynlig at et eventuelt problem er ? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Hei. Temperaturen burde ligge under 76grader. Det vil seie maks 75 grader. Kjølerøra er nok noko tette, eller overmalte. Sjekk og termostaten, kjølepumpe. Oljen er vel god? Lykke til! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
nab Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Takk for svar, Diesel248. Oljen er god, det er det eneste som jeg er sikker på... Det som forvirrer meg litt er at det i andre poster står at SABB brukte en termostat på 82 grader tidligere, og i såfall så er jo 82 grader ikke for mye Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.