Jump to content

Båten har allt begynt og bli slimete under.Hva opplever dere?

Ribtjenester

Recommended Posts

Hva er problemet med litt slim under båten? På Trudelutt er det stort sett kun slim under båten ved opptak, men tidspunktet at dette slimet kom, aner jeg ikke og har aldri bekymret meg over heller. Jeg bruker også Seajet 033.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har også hatt hvitt tidligere. Både SeaJet 033 og Hempel Mille D. Begge to ble slimete og jævlige før Mai måned var over.

Mulig det har med beliggenhet og vanntemp og gjøre (indre Oslofjord), men eneste løsningen for og har en hvit og fin bunn var og ta opp og høytrykkspyle 3 ganger ila. sommersessongen. Første gang i slutten av Mai, så slutten av Juni og Juli. Er ikke store peset egentlig. Gjort på 30 min.

I Juli med vanntemp på 23 grader og lyst nærmest døgnet rundt, var det nesten så man kunne se at slimet grodde... :lol:

Bildene under mener jeg er fra Juli 2007 og hvordan det så ut etter ca 1 mnd på vannet. Hempel Mille D.

Før:

13072007002.jpg

30 min senere

13072007004.jpg

Mvh. SAP

Har brukt Star selvpolerende bunnstoff (sort) siste 8 år, og er 100% fornøyd med det. ( siste påføring i 2007 tilsatte jeg Chilli Powder ).

http://www.warnersbaatbu.no/default.pl?sho...&pageId=181

redchilipowder.jpg

Bruker 1/2 dl Chilli Powder per liter bunnstoff.

Min båt gror det betydelig mindre på enn nabobåten som bruker samme bunnstoff uten "lurium" :smiley: , men i dag såg jeg en Chilli Powder pakke ligge sammen med bunnstoffet hans...

Capella..

Jeg stoffa med Hempel og la ut båten 3. april. Er ikke kommet no slim der enda. Hadde heller ikke noe på skroget ved opptak i fjor, bortsett fra litt på akterspeilet. Bruker Glide Cruise, True Blue, som jeg har 30% svart i for at fargen skal matche den mørkeblå skrogstripen.

Sjøblid og ubetinget positiv!

Glem Roundup! Det har ikke noe under båten å gjøre, ei heller i sjøen! At det kommer litt slim nå er helt normalt, det er jo nå det gror! Om det er for mye slim så kommer det av for lite bruk.... Men en liten halvtime med langkosten, så blir det rent og pent igjen. Verre er det ikke..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...