Ribtjenester Startet 26.Mai.2009 Del på Facebook Startet 26.Mai.2009 Hei folkens. Jeg har stoffa båten med seajett 033. Sjøsatte rett før påske, og båten har begynt og bli slimete under allt. Er ikke dette tidlig da? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Nike Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Bruker også Seajet033 men har ikke merket noe enda. Sjøsatte rett etter påske Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Kjør en tur på full fart, da er det igjen bare på akterspeilet og litt i vannlinjen. Dette kan tas med kosten. Jeg bryr meg ikke om dette, men må skrape litt rur i sommerferien. Dette også bare i vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hvilken farge har du?? Hvit? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 ja det er hvitt. Er klar over at noe går bort i fart, men det skal vel ikke være sånn. Hadde jovært gøy og prøvd med Roudupp i bunnstoffet sånn som nevnt i tidligere tråd på bp. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Gurba Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hvitt er det minst lurium i. Prøv grått til året... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Så lenge man bruker Hempel så funker det bra også med hvit selvpolerende bunnstoff. Har hatt det på forskjellige båter i ti år nå! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hvitt er det minst lurium i. Prøv grått til året... Får ikke lov av kjæringa Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
sodne Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Min o, brunt belegg, lure på å ta den opp i juni og trykkspyle Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Får ikke lov av kjæringa Så send kjerringa ned med ei skrape da Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Så send kjerringa ned med ei skrape da Jeg hopper på krykker om dagen ja så jobben er hennes: Redigert 26.Mai.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Nautilus Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Så send kjerringa ned med ei skrape da Som man sår, høster man. Så jeg vet ikke helt ... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hva er problemet med litt slim under båten? På Trudelutt er det stort sett kun slim under båten ved opptak, men tidspunktet at dette slimet kom, aner jeg ikke og har aldri bekymret meg over heller. Jeg bruker også Seajet 033. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Poblemet er jo at det er stygt med brun bunn på hvit båt. Redigert 26.Mai.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Gikk over fra hvitt til blått bunnstoff på skjærgårdsjeepen i år. Foreløpig ser det greit ut. Fargen betyr for meg ingen ting, det viktigste er å unngå all groinga. Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg ville brukt dykkermaske og svamp til manda'n: Hilsen Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Det ser ut til og bli en fantastisk helg. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Chiba Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Kan se ut som det blir bading med inspeksjon. Vi satt ut til påske vi også. Brukte Jotun non-stop, mørk blå. Chiba Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Har også hatt hvitt tidligere. Både SeaJet 033 og Hempel Mille D. Begge to ble slimete og jævlige før Mai måned var over. Mulig det har med beliggenhet og vanntemp og gjøre (indre Oslofjord), men eneste løsningen for og har en hvit og fin bunn var og ta opp og høytrykkspyle 3 ganger ila. sommersessongen. Første gang i slutten av Mai, så slutten av Juni og Juli. Er ikke store peset egentlig. Gjort på 30 min. I Juli med vanntemp på 23 grader og lyst nærmest døgnet rundt, var det nesten så man kunne se at slimet grodde... Bildene under mener jeg er fra Juli 2007 og hvordan det så ut etter ca 1 mnd på vannet. Hempel Mille D. Før: 30 min senere Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Ja der ja, ekke bare meg med slimproblem ja. FLOTT båt du har Irriterende at det blir sånn. Neste år skal jeg blande i roundupp i bunnstoffet for og se om det hjelper, https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=46905 Redigert 26.Mai.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Skjærgårdsjeepen min var ille grodd sist høst og den hadde hvitt bunnstoff. I år har jeg gått over til blått. Skal bli moro å se til høsten hvordan tilstanden er. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Gå over til svart (alt annet enn hvitt, egentlig). Eneste som hjelper har jeg erfart. Bavariaene ser vel så pene ut med svart bunn mener jeg Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Capella Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Har brukt Star selvpolerende bunnstoff (sort) siste 8 år, og er 100% fornøyd med det. ( siste påføring i 2007 tilsatte jeg Chilli Powder ). http://www.warnersbaatbu.no/default.pl?sho...&pageId=181 Bruker 1/2 dl Chilli Powder per liter bunnstoff. Min båt gror det betydelig mindre på enn nabobåten som bruker samme bunnstoff uten "lurium" , men i dag såg jeg en Chilli Powder pakke ligge sammen med bunnstoffet hans... Capella.. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg stoffa med Hempel og la ut båten 3. april. Er ikke kommet no slim der enda. Hadde heller ikke noe på skroget ved opptak i fjor, bortsett fra litt på akterspeilet. Bruker Glide Cruise, True Blue, som jeg har 30% svart i for at fargen skal matche den mørkeblå skrogstripen. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
index Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Glem Roundup! Det har ikke noe under båten å gjøre, ei heller i sjøen! At det kommer litt slim nå er helt normalt, det er jo nå det gror! Om det er for mye slim så kommer det av for lite bruk.... Men en liten halvtime med langkosten, så blir det rent og pent igjen. Verre er det ikke.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.