Jump to content

Båten har allt begynt og bli slimete under.Hva opplever dere?

Ribtjenester

Recommended Posts

I så henseende kan jeg anbefale å baske seg rundt Jærens Rev, Hidra og Lindenes i rufsevær, i søken etter litt sommervær. For så å vende tilbake igjen, dvs. nesten hjem igjen for våres del.

(Navigering etter værkartet til Yr.no skal aldri mer skje igjen ombord hos oss :headbang: )

Njord var skjegget, slimet og fæl da vi dro, men er gullende ren nå der den nå ligger værfast i Egersund og venter med lengsel og smerte på å få komme hjem til Stavanger igjen :cryin:

Med vennlig hilsen

Torkjel

• 1 måned senere...

Nabon`s Lasse båt etter 5mnd på vannet. Her har det også blitt benyttet Hempel bunnstoff.....

bilde0081.jpg

Selv er jeg stor fornøyd med biltemas bunnstoff, svart. Ikke tegn til groe/slim. Nå ligger riktignok min båt på svai og vil vel derfor oppleve mindre vekst og groe. Ligget ut siden April til i dag:

bilde0085.jpg

logo_Ornvik.jpg

Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord.

Joda, denne lasten er helt trygg. :yesnod:

Jeg benytter forresten samme transportselskap som verftet som bygger disse båtene,

så de kan sine saker.

De fraktet også min forrige båt, og den var større enn Riviera`en.

Bor forøvrig bare noen minutter fra havna, så det er ikke langtransport å få båten hjem.

Nå er det ikke min båt som er emne for tråden, men fravær av groe.

Jeg kan ikke huske å ha hatt så ren bunn etter 6 mnd i sjøen noen gang og bunnstoffet er det samme som tidligere.

Er det den lavere vanntemperaturen i sommer som kan ha påvirket dette?

Redigert av Phoebe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...