Njord Svart 19.August.2009 Del på Facebook Svart 19.August.2009 I så henseende kan jeg anbefale å baske seg rundt Jærens Rev, Hidra og Lindenes i rufsevær, i søken etter litt sommervær. For så å vende tilbake igjen, dvs. nesten hjem igjen for våres del. (Navigering etter værkartet til Yr.no skal aldri mer skje igjen ombord hos oss ) Njord var skjegget, slimet og fæl da vi dro, men er gullende ren nå der den nå ligger værfast i Egersund og venter med lengsel og smerte på å få komme hjem til Stavanger igjen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Anoden Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Nabon`s Lasse båt etter 5mnd på vannet. Her har det også blitt benyttet Hempel bunnstoff..... Selv er jeg stor fornøyd med biltemas bunnstoff, svart. Ikke tegn til groe/slim. Nå ligger riktignok min båt på svai og vil vel derfor oppleve mindre vekst og groe. Ligget ut siden April til i dag: Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
TideRace Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 "Phoebe" ble tatt opp i dag og utrolig nok er det nesten ikke spor av groe eller rur fra påske og til i dag, 19.september. Mulig det skyldes en regnfull sommer og relativt lave sommertemperaturer i vannet? Jeg kan ikke huske at jeg noen gang tidligere har måttet lete for å finne spor av rur under båten ved høstopptaket. Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Hva skjer her? Dette såg ikkje bra ut men er kanskje bilde som lyger litt. Hvordan står denne båten, minst 80% av vekta er jo i løse luften. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.September.2009 Del på Facebook Svart 20.September.2009 Hva skjer når støttelabbene på bilen blir tatt opp? Troe ikke jeg ville hatt det på den måten nei. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 20.September.2009 Del på Facebook Svart 20.September.2009 Phoebe har nok tatt opp båten sin før tenker jeg Riviera 925 hans er en akselbåt og har følgelig motor langt frem i båten. Helt normalt syn dette her på østlandet. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
LM 605 Svart 20.September.2009 Del på Facebook Svart 20.September.2009 Må jo være bildet som "lyver" litt, ellers så det jo meget betenkelig ut? Håper ikke der er noen bakker som må bestiges. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20.September.2009 Del på Facebook Svart 20.September.2009 (redigert) Joda, denne lasten er helt trygg. Jeg benytter forresten samme transportselskap som verftet som bygger disse båtene, så de kan sine saker. De fraktet også min forrige båt, og den var større enn Riviera`en. Bor forøvrig bare noen minutter fra havna, så det er ikke langtransport å få båten hjem. Nå er det ikke min båt som er emne for tråden, men fravær av groe. Jeg kan ikke huske å ha hatt så ren bunn etter 6 mnd i sjøen noen gang og bunnstoffet er det samme som tidligere. Er det den lavere vanntemperaturen i sommer som kan ha påvirket dette? Redigert 20.September.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.