Kurt Simonsen Startet 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2009 Er det ett eller flere kloke hoder som kan fortelle meg hvordan jeg skal rubbe opp messingkon til giret i mitt VP 290 DP????.Hvis noen vet det er jeg veldig taknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Tor313 Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 og hva legger du i å "rubbe" messing? Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Simonsen Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Hae hørt at ved å rubbe blir det bedre friksjon.Slurer når jeg setter den i gir. Sitér dette innlegget Link to post
Rosenkilde Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Lurer bare på hvordan dette problemet begynte? Var det etter oljeskift? Kjenner til at bruk av Prolong oljeadditiv i disse drevene har provosert frem dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Simonsen Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Vanskelig å si.Kjøpte båten for 2 år siden,og fikk dette problemet noen mnd etter jeg hadde kjøpt den.Da var det vann i oljen.Demonterte da drevet og skiftet alt av tetninger pluss div lager.Dreide opp nye riller i konen og freste nye dreneringsspor i den Fungerte kjempefint en stund,men nå er det ved det gamle igjen. Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Skift kon så er du kvitt problemet rubbing og justering holder bare en liten stund. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
El Capitan Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg hadde dette problemet med mitt 290 drev på slutten av sesongen i fjor. Endte med at jeg måtte bytte con.. Var visst ikke noe igjen å slipe på. 15 laks kosta det meg på AB marine.. Cæpt'n Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Rubbet opp konen i mitt 290DP med ventilslipepasta. Det må rubbes så mye at stålkonen ikke er blank lenger. Har holdt i mange år hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Simonsen Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Har vert inne på samme tanken selv.Det er vel det eneste som nytter.Kan det ha noe for seg og skifte glideskoen også?Den blir vel slitt den også. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Skader ikke å skifte den hvis den er slitt. Har gjort det på mitt drev. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Simonsen Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Takker for alle gode svar.Har bestilt ny kon med skyvesko.Regner med at problemet er løst.Skriver noen ord senere når jeg vet om det blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.