Jump to content

Ulyd Mercruiser 165 3.7

Barolo

Recommended Posts

:flag: Min Draco 2000 1987 mod har en ulyd i sin Mercruiser 165 hk 3.7 liters motor. Det høres ut som et kattejammer, vekslende mellom to frekvenser. Det er verst rett etter oppstart, noe bedre når motoren er varm. Høres ut som det kan være trykkrelatert, som i kjølesystemet (ferskvannskjølt) men jeg har egentlig ikke peiling. Kan det kanskje være et lager? Hvor skal jeg begynne feilsøkingen? Noen i Østfold/Oslo som er gode på dette? Føler ikke at det er noe effekttap. Det er ikke vann i oljen. Motoren går ikke varm.

På forhånd takk

Mvh Dracoboy

Lyden er ikke turtallsavhengig. Denne motoren har ikke vanlig dynamo. Jeg forstår at det ikke er lett når man ikke har hørt den, men jeg lurer på hvor jeg skal begynne å nøste........ :lol:

Mvh Dracoboy

Har tilsvarende problem på bilen, her er det pressrullen som strammer en av reimene som lager hylingen, jo kaldere jo verre. Forsvinner/endrer lyd når motoren blir varm.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

[quote, men jeg lurer på hvor jeg skal begynne å nøste........ :lol:

Mvh Dracoboy

Prøv å lytt etter lyden fra forskjellige steder, bak, foran, sidene, for å lokalisere hvor den kommer fra, nå kan lyden spre seg som i en gitarkasse så det er ikke lett, hør etter med en skrutrekker vist du tror lyden er metalisk, ikke gi opp.

Lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...