Barolo Startet 4.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2004 Min Draco 2000 1987 mod har en ulyd i sin Mercruiser 165 hk 3.7 liters motor. Det høres ut som et kattejammer, vekslende mellom to frekvenser. Det er verst rett etter oppstart, noe bedre når motoren er varm. Høres ut som det kan være trykkrelatert, som i kjølesystemet (ferskvannskjølt) men jeg har egentlig ikke peiling. Kan det kanskje være et lager? Hvor skal jeg begynne feilsøkingen? Noen i Østfold/Oslo som er gode på dette? Føler ikke at det er noe effekttap. Det er ikke vann i oljen. Motoren går ikke varm. På forhånd takk Mvh Dracoboy Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Ikke lett når man ikke har hørt lyden, følger lyden turtallet på motoren, blir den borte på noe bestemt turtall eller er den der hele tiden??? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 tipper en av to ting.. Dynamo.. Ferskvanspumpe.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Barolo Svart 5.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Lyden er ikke turtallsavhengig. Denne motoren har ikke vanlig dynamo. Jeg forstår at det ikke er lett når man ikke har hørt den, men jeg lurer på hvor jeg skal begynne å nøste........ Mvh Dracoboy Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Lyden er ikke turtallsavhengig. Denne motoren har ikke vanlig dynamo. Jeg forstår at det ikke er lett når man ikke har hørt den, men jeg lurer på hvor jeg skal begynne å nøste........ Mvh Dracoboy Har tilsvarende problem på bilen, her er det pressrullen som strammer en av reimene som lager hylingen, jo kaldere jo verre. Forsvinner/endrer lyd når motoren blir varm. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Mr_J@n Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 [quote, men jeg lurer på hvor jeg skal begynne å nøste........ Mvh Dracoboy Prøv å lytt etter lyden fra forskjellige steder, bak, foran, sidene, for å lokalisere hvor den kommer fra, nå kan lyden spre seg som i en gitarkasse så det er ikke lett, hør etter med en skrutrekker vist du tror lyden er metalisk, ikke gi opp. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Har tilsvarende problem på bilen, her er det pressrullen som strammer en av reimene som lager hylingen, jo kaldere jo verre. Forsvinner/endrer lyd når motoren blir varm.Ja typisk registerreimlyd. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Barolo Svart 7.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Takk for tips - tror jeg får få noen med peiling til å dytte hodet sitt ned i motorrommet, da jeg forstår at utgangen ellers kan bli motorhavari! Mvh Dracoboy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.