aileenll Startet 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2009 På jobben diskuterer vi hvordan båtprodusentene om mulig kan bli litt mindre konjunkturavhengige. Mange nevner markedet for oppussing av gamle båter. På den ene siden er det mange båter fra 80 og 90 tallet, men er det slik at båtfolk gjør arbeidet selv? Synes vi det er for dyrt å sette slikt arbeid bort til proffesjonelle? Er de gamle båtene passè eller lar de seg modernisere? Vil en proffesjonelt oppusset 80-90-talls båt bli priset slik at insatsen svarer seg kontra det å kjøpe en ny båt? Er det interesse for Båtplass-folket å delta i en slik diskursjon? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Brynjar Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Funker dårlig å svare nei på første spørsmål - alle spm må besvares.. Ellers var det jo en fin poll Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Pollen var ok den. Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Er de gamle båtene passè eller lar de seg modernisere?Vil en proffesjonelt oppusset 80-90-talls båt bli priset slik at insatsen svarer seg kontra det å kjøpe en ny båt? Når det gjelder pris har jeg ingen anelse, jeg har ikke, tør ikke - å regne på hvor mye jeg har brukt på min 18-foter fra 70tallet.. Men det er ingen ting i veien for å modernisere dem, de har mange år igjen. F.eks. synes jeg det er vanskelig å finne en fin seilbåt på noen og tjue fot som er ny, og derfor er det både av praktiske og økonomiske grunner bedre å kjøpe en god gammel en, som det finnes mange erfaringer med, og de har ofte, etter min mening, finere linjer Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Tror nok mange flere ville valgt å sette bort jobben hvis timeprisen hadde vært akseptabel. Eller verkstedene fant en annen prissetting på jobben Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Komlo Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Har sett at nidelv tilbyr totalrestaurering av din gamle 24. Det har vert ein fristande tanke å leika med. Men prisen er nok astronomisk vil eg tru. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Daffy Tror nok mange flere ville valgt å sette bort jobben hvis timeprisen hadde vært akseptabel. Hva er akseptabel timepris for en faglert håndtverker, som stiller med utstyr og knowhow? Kr 500,- inkl mva/time? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Daffy Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Det er jo en annen side av saken. Spørsmålet blir vel om det er verdt å ta oppussingen kontra å kjøpe en annen båt. Hadde det vært verdt å ta det hadde flere gjort det... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.