MartinN Startet 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2009 (redigert) Hei, Jeg ønsker å kle innsiden av skrogveggene i min båt med et teppe.. Det skal limes til sidene og er ute i friluft, men ikke direkte utsatt for sjøsprøyt, dog sol.. Har sett på en del tepper fra Teppeabo og landet på denne, hva tror dere? Teppe ombord i båt Polypropen - Wikipedia Det er skrogveggene til venstre og høyre som dere ser på bildet som skal kles med teppe.. Takk! Redigert 26.Mai.2009 av MartinN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 slik teppe vil eg med ha Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Hadde slik orginalt i gammel båten, og har lett lenge etter plass som sleger dette! Kjempe godt å gå på og lett å spyle av! Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Så bra! Da er vi i mål med teppevalget.. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Unskyld, men i Wiki står det at det nedbrytes i sollys. Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 (redigert) Ja er kjent med det! Teppeabo sier at det kun er svært få tepper som er egnet til utvendig bruk i båt og som oppfyller følgende kriterier: - Saltvann/ vannbestandig - Ikke løser opp baksiden av teppet ved fukt/ liming - Brannhemmende og soppbeskyttet - UV resistent - Egnet for liming - Ikke trenger å kantes - Korte fiber Skal alt dette oppfylles står vi igjen med kun en type iflg. Teppeabo - nemlig terrasseteppe (typisk kunstgress i grått og grønt) noe jeg ikke vil ha i min båt! Jeg tenker slik: Vi bor ikke i syden og båten har dessuten kallesje. Teppene blir nok utsatt for direkte sollys maks 4 uker i året, resten av tiden er teppet beskyttet fra sol.. Jeg tar sjansen! Redigert 27.Mai.2009 av MartinN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ASi Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Det er helt sikkert innblandet UV-stabilisatorer i teppene. Polypropen brukes vel også i tauverk, og der er det vel enda høyere krav til UV-stabilitet. Det har jo vært gjort endel tabber med den stabilisatoren i løpet av årene. Husker mausyrekanner og vedsekker som har gått i oppløsning i sollys Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.