Larss1 Startet 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2009 Jeg skal montere en AQAD41 i en draco 23. Fra før sto det en 40 motor med 280 SP drev, dette hullet er da for lite Jeg har fått tak i orginal mal til 290 drevet, MEN, er det noen som har montert dette drevet på en Draco 2300 før, som vet hvor mange grader akterspeilet er? Evt en lur måte å måle dette på? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 tror du kan få tak i 290 hull mal som det er merket av hvor 280 hullene er .. slik blir det bare å legge over tegningen slik at det passer med de avmerkede hullene.. hvorfor må du vite gradene på akterspeilet ? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Han må vite gradene på akterspeilet for å kunne finne høden drevet skal monteres på. Denne papirmalen fikk jeg tak i på Ravn`n Garasje i Båstad, Østfold. Tror alle VP forhandlere har dette. Hvis det er langt unna kan du få dem til å sende tegningen på IM for deretter å få det printet ut hos Netprint el. Jeg kopierte to tre kopier på jobben tilfelle jeg skulle ødelegge noen. Differanse grader på akterspeilet og høyde og kjøl, sto på malen. Det værste er å få den rett sideveis. Klipp bort der hvor hullet skal være, tape akterspeilet med maskeringtape, fest malen, tegn av og skjær. Husk riktig blad til vippesagen. PS. her er det påkrevet med en skikkelig vippesag, ikke Clas Olsen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 (redigert) Vinkelen på akterspeilet er ikke alltid så enkel å finne. Ofte kan den ikke måles da den kun eksisterer på tegningene. Det er IKKE vinkelen mellom kjøl og akterspeil har jeg blitt fortalt. Her bør du prøve å ta kontakt med produsenten, men Draco sluttet å leve for lenge siden. Jeg ville prøvd med en mail/telefon til Windy. Mange av modellene har gått om hverandre, og mange av designerene var de samme, så kan hende de kjenner dette. Du trenger også denne vinkelen for å programmere tiltindikatoren riktig. Redigert 27.Mai.2009 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.