Jump to content

Hjelp til montering av VP 290DP drev

Larss1

Recommended Posts

Han må vite gradene på akterspeilet for å kunne finne høden drevet skal monteres på.

Denne papirmalen fikk jeg tak i på Ravn`n Garasje i Båstad, Østfold. Tror alle VP forhandlere har dette. Hvis det er langt unna kan du få dem til å sende tegningen på IM for deretter å få det printet ut hos Netprint el.

Jeg kopierte to tre kopier på jobben tilfelle jeg skulle ødelegge noen.

Differanse grader på akterspeilet og høyde og kjøl, sto på malen.

Det værste er å få den rett sideveis.

Klipp bort der hvor hullet skal være, tape akterspeilet med maskeringtape, fest malen, tegn av og skjær. Husk riktig blad til vippesagen. PS. her er det påkrevet med en skikkelig vippesag, ikke Clas Olsen.

Lykke til.

Vinkelen på akterspeilet er ikke alltid så enkel å finne. Ofte kan den ikke måles da den kun eksisterer på tegningene. Det er IKKE vinkelen mellom kjøl og akterspeil har jeg blitt fortalt. Her bør du prøve å ta kontakt med produsenten, men Draco sluttet å leve for lenge siden. Jeg ville prøvd med en mail/telefon til Windy. Mange av modellene har gått om hverandre, og mange av designerene var de samme, så kan hende de kjenner dette. Du trenger også denne vinkelen for å programmere tiltindikatoren riktig.

Redigert av Larspo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...