Jump to content

Hurra - ny båt!!

Andy

Recommended Posts

Oi Oi. Nå ligger den på sjøen. Skibsplast 655 2002 modell, m/Suzuki DF 140.

Bilde

Vi kjøpte den i fjor høst via finn.no for litt over 300.000. Den har blått skrog, targabøyle, winrace stålpropell, sjøtoalett, alpine stereo + dregg og fendere etc. Jeg ser at tilsvarende båt med utstyret vi har nå ligger på 15-20 % over det vi ga for den. Vi fikk høstpris, samt at folk er gale etter å få seg båt i år (og har pengene).

Vi fikk den transportert med trailer fra Brattvåg --> Kristiansand med Rekdal Transport fra Ålesund for den nette sum av 6000 kr + mva (+ kostnader til lossing). Dette er veldig rimelig, og vi er svært godt fornøyd, anbefales på det varmeste! (De tar båter opp til 22 fot).

Ser fram til en god og lang sommer!  :yesnod:

Gratulerer med ny båt  :flag:

Du har fått deg en utrolig fin båt, og jeg garanterer deg at du kommer til å få mye glede av den i sommer.

Du har uten tvil gjort ett godt valg  :yesnod:

Hvis været er like fint som det er i Bergen idag, kan du få deg en fin dag på sjøen.

Ha en god sommer!

MVH Anders

Gratulerer så mye med flott båt! Vi får selv vår nye båt om 2 uker, skal hente den i Fevik v/Arendal og kjøre den til hjemmehavna i Bærum. Jeg skjønner godt forventningen som liksom "ligger og murrer " hele vinteren, vi bestilte vår Scand 29 baltic (2004 modell) allerede i september i fjor. Når man bestemmer seg ca. 6 mnd. før levering blir ventetida laaaang.

Men nå stunder det snart til for oss også og vi gleder oss!!!  Lykke til med "nybåten"    :yesnod:  

:smash:

Gratulerer med nybåten, Andy!

Nybåt er alltid artig, både for eieren og for båtvenner omkring. Håper du/dere får mye glede av fartøyet.

Ønsker deg en fortreffelig sesong! Køyr varsamt! Bøyg deg ikkje (forlangt) ut, som NSB varskuet om i gamle dager.

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Gratulerer med ny båt, andy!  :seeya:

Vet hvordan det føles - en helt ny verden åpner seg! Lykke til med din båt.

Mvh

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Ett annet tips vedrørende 655, kommer det krappe store bølger fra fergebåter e.l. ta de heller fra siden eller skrått forfra, ikke rett forfra med sakte fart. Jeg opplevde at bølgene krøllet seg over baugen fortsatt over  cabinen og oppover vindskjermen. Alt ble søkka vått inni båten. Ellers kso deg med fin båt.

• 1 måned senere...

Har tatt steget og kjøpt ny, planende båt. Båten er en Unique Ever 33 fra 2002, med en Yanmar 6-LPE STZE på 270 hk, Bravo 3 med stål duoprop.

Brukte båten forrige helg, og synes at det var svært å handskes med, men etterhvert går det helt glimrende. Båten har 4 faste køyer og alt vi trenger av utstyr pluss litt. Utrolig følelse å ligge i plan og marsje i 27 knop, for en som aldri har hatt noe annet enn snekker og halvplanere.

Alle erfaringer med denne type båt og/eller motor mottas med takk. Gleder meg som et barn for nå er det bare 4 uker til ferien begynner, og i år står Danmark på planen.

Hilsen Ludde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...