Jump to content

Den Norske los

vegardg

Recommended Posts

Nei, dessverre du må nok kjøpe den.  Prøv Eikenesen om han kan skaffe deg en.  Ellers fås den hos Kartverket.

Fås ikke Den Norske Los hos de fleste bokhandlere, i alle fall de som forhandler båtsportkart.

Og til eysteind: Når du melder deg inn i Redningsselskapets Kystpatrulje får du en flott bok som heter Ferie & Fritidshavner. Den kom i ny utgave i år.

Fås ikke Den Norske Los hos de fleste bokhandlere, i alle fall de som forhandler båtsportkart.

Jo, trodde det.  Siden Stryn (er vokst opp der selv) ikke akkurat er et typisk sjøfartssted, fordi om stedet har sine maritime tradisjoner.  Det er jo innerst i Nordfjord, og den fjorden er dyp og ganske uproblematisk navigasjonsmessig, så er det heller lite etterspørsel etter denslags litteratur på stedet. Eikenes Bokhandel kan ha den. I allefall skaffer de all kommersiell litteratur.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

• 8 måneder senere...

For en tid tilbake gikk det en serie på NRK (tror jeg) som het slikt som den norske los. Jeg fikk låne denne av min bror og det gikk ikke bedre enn at min samboer spilte inn barnetv oppå deler av serein. Er det noen her som har denne serien eller på annet vis kan hjelpe meg???

PFT

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

• 11 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...