vegardg Startet 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2004 Mener jeg har lest i et innlegg her at Den Norske los har et bind 1 som består av generell informasjon. Hos bokhandleren jeg bruker påstår de at det ikke finnes. Kun bind som går på strekninger langs kysten. (Begynner på bind 2A ved svenskegrensen). Er det jeg eller bokhandleren som er på villspor?? Sitér dette innlegget Link to post
Coronet Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Det er selvsagt du som har rett..... Den norske los, Bind 1, alminnelige opplysninger. Den jeg har er femte utgave og er utgitt i 1986 ISBN 82-90653-01-8 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Hej VegardG Du har rett !! "Den Norske Los, Alminnelige Opplysninger " finnes på nautisk forlag, Oslo http://www.nautisk.com/cgi-bin/shop/NL1.ht...tml?id=yRuYnZGM Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
eysteind Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Denne kunne eg tenkt meg, men er det slik at man får denne når man melder seg inn i redningselskapet? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Denne kunne eg tenkt meg, men er det slik at man får denne når man melder seg inn i redningselskapet?Nei, dessverre du må nok kjøpe den. Prøv Eikenesen om han kan skaffe deg en. Ellers fås den hos Kartverket. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
jada Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Nei, dessverre du må nok kjøpe den. Prøv Eikenesen om han kan skaffe deg en. Ellers fås den hos Kartverket.Fås ikke Den Norske Los hos de fleste bokhandlere, i alle fall de som forhandler båtsportkart. Og til eysteind: Når du melder deg inn i Redningsselskapets Kystpatrulje får du en flott bok som heter Ferie & Fritidshavner. Den kom i ny utgave i år. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 5.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2004 Fås ikke Den Norske Los hos de fleste bokhandlere, i alle fall de som forhandler båtsportkart. Jo, trodde det. Siden Stryn (er vokst opp der selv) ikke akkurat er et typisk sjøfartssted, fordi om stedet har sine maritime tradisjoner. Det er jo innerst i Nordfjord, og den fjorden er dyp og ganske uproblematisk navigasjonsmessig, så er det heller lite etterspørsel etter denslags litteratur på stedet. Eikenes Bokhandel kan ha den. I allefall skaffer de all kommersiell litteratur. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
vegardg Svart 6.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2004 Takk for hjelpen. Boken er bestilt..... Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 12.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2005 For en tid tilbake gikk det en serie på NRK (tror jeg) som het slikt som den norske los. Jeg fikk låne denne av min bror og det gikk ikke bedre enn at min samboer spilte inn barnetv oppå deler av serein. Er det noen her som har denne serien eller på annet vis kan hjelpe meg??? PFT 1/2-Geir Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Prosjekt Ægir Svart 7.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2016 Håper dette ikke går i mot forumsreglementet. Har veldig lyst på Den Norske Los i bokform men finner det ingen plass. Finnes de ikke lengre i bokform? ( Hvis noen har en eller flere av bøkene som kanskje støver ned i bokhyllen er jeg interessert i å kjøpe! ) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2016 Trykte utgaver av bøkene kan kjøpes til redusert pris gjennom våre forhandlere, så langt beholdningen rekker. Står litt mer her... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 7.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2016 I nøden kan du vel laste opp de gratis PDF-filene og bestille de som bøker, her feks: http://www.blurb.com/formats Som 'trade bok' blir altså prisen for 21x26 cm (som er det nærmeste du kommer A4) for ett bind på 224 sider rundt 10 USD. Utrolig billig, og da får du de mest oppdaterte (NOV 16). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.